بین الملل

ونزوئلا از بانک انگلیس برای بازنگرداندن طلای این کشور شکایت کرد

بانک مرکزی ونزوئلا برای این که بانک مرکزی انگلیس را مجبور کند ذخایر طلای ونزوئلا که در نزد این بانک به امانت گذاشته شده را به ونزوئلا بازگرداند، از این بانک شکایت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی ونزوئلا برای اینکه بانک مرکزی انگلیس را مجبور کند ذخایر طلای ونزوئلا که در نزد این بانک به امانت گذاشته شده را به ونزوئلا بازگرداند، از این بانک شکایت کرد. ارزش ذخایر طلای ونزوئلا در نزد بانک انگلیس بالغ بر ۱ میلیارد دلار است و ونزوئلا در نظر دارد از این ذخایر برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور استفاده کند.

این شکایت در روز ۱۴ می در دادگاه لندن ثبت شده است و در آن گفته شده که کارآکاس به این طلا برای خرید تجهیزات سلامتی، دارو و غذا برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور احتیاج دارد. اگر این طلا توسط بانک مرکزی انگلیس فروخته شود مبلغ آن به برنامه توسعه سازمان ملل متحد واریز خواهد شد.

ذخایر طلای بسیاری از کشورهای در حال توسعه در صندوق بانک مرکزی انگلیس به امانت گذاشته شده و برخی گزارشات حاکی از آن است که میزان ذخایر ونزوئلا در این بانک به ۱.۷ میلیارد دلار می‌رسد.

ساروش زایوالا، وکیل نماینده بانک مرکزی ونزوئلا د رلندن گفت: اقدام دست و پا گیر بانک مرکزی انگلیس به شکلی بحرانی تلاش‌های ونزوئلا و سازمان ملل برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور را با مختل کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا