صنعت، معدن، تجارت

ارمنستان خواهان تبادل کالا با ایران به صورت تهاتری شد

سفیر ارمنستان در ایران ابراز امیدواری کرد تا با بازگرداندن فعالیت‌ها و روابط تجاری دو کشور به شرایط قبل از کرونا و انجام تهاتر کالایی، مبادلات تجاری میان دو کشور احیا شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، در ملاقات با آرتاشس تومانیان، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر لزوم گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور اظهار داشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و نیاز به اقلام بهداشتی و پزشکی، همکاری‌های خوبی میان طرفین انجام شده و همچنان انتظار داریم با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد همکاری میان دو طرف، شاهد گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: البته شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا نشان داد کشورها وقتی در شرایط بحران و اضطرار قرار بگیرند، تصمیماتی متناسب با منافع خودشان در تجارت بین‌الملل می‌گیرند؛ مانند محدودیت در صادرات و واردات. ایران هم قطعاً برای نحوه حضور در تجارت بین‌الملل بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: انتظار داریم طرفین با پیگیری‌های مستمری که انجام می‌دهند، گسترش همکاری‌های گمرکی، توسعه منطقه آزاد تجاری مغری، تشکیل کارگروه صنعتی و تجاری و تهاتر کالا با کالا را به صورت جدی در دستور کار سال جاری خود قرار دهند.

سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به حجم مبادلات میان دو کشور در سال گذشته اظهار داشت: دولت ارمنستان خواهان گسترش روابط تجاری با ایران بیش از پیش است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بازگرداندن فعالیت‌ها و روابط تجاری با کشور دوست ایران به شرایط قبل از کرونا و انجام تهاتر کالایی، مبادلات تجاری میان دو کشور احیا شود.

سفیر ارمنستان در تهران همچنین خواستار دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه توانمندی‌های صادراتی کشور در حوزه محصولات مرتبط با کرونا شد.

گفتنی است، در پایان این دیدار مقرر شد اولین جلسه کارگروه صنعتی و تجاری در اوایل خردادماه جاری پس از هماهنگی با طرف ارمنی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و طی آن طرفین راه‌های عملی گسترش مبادلات تجاری، حذف و رفع برخی موانع را با یکدیگر مطرح و بررسی کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا