امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جزئیات تماس روحانی با استاندار خوزستان / مجوز کشت شلتوک صادر شد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: در تماس تلفنی رئیس‌جمهور، وی مجوز کشت شلتوک در استان خوزستان را صادر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی غلامرضا شریعتی عصر امروز در حاشیه مکالمه تلفنی که با رئیس جمهور در خصوص وضعیت استان خوزستان داشت اظهار کرد: یکی از استان‌های مهمی که مسئولان کشوری و در رأس آن رئیس جمهور همواره پیگیری وضعیت آن در ابعاد مختلف هستند، استان خوزستان است.

وی در خصوص عمده مطالبی که در این مکالمه تلفنی عنوان شد، افزود: بحث وضعیت، اقدامات و تصمیمات صورت گرفته در استان، در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از جمله موارد بحث شده در این مکالمه تلفنی بود.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت استان خوزستان در تثبیت وضعیت امنیت غذایی کشور، بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص برداشت‌های پاییزه، کشت تابستانه و صنایع نیشکر بود.

شریعتی با بیان اینکه وضعیت برداشت‌ها خوب است اما به دلیل داشتن دمای زیر صفر در زمستان گذشته در بحث گندم با سرما زدگی در محصول روبرو بودیم، عنوان کرد: همچنان استان خوزستان، استان نخست در کشت گندم در کشور است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم، بیش از ۷۰ هزار تن کلزا و یک میلیون تن چغندر از کشاورزان خوزستان خریداری کنیم.

استاندار خوزستان گفت: امسال ۴۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت تابستانه خواهد رفت و همچنین کشت شلتوک که بنا بود تنها در استان‌های شمالی انجام شود نیز با پیگیری رئیس جمهور با کشت این محصول نیز در استان خوزستان موافقت کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا