بانکبانک و بیمه

لزوم برنامه‌ریزی جهت تحقق اهداف کلان برنامه دوساله بانک کارآفرین

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در دیدار با روسا و سرپرستان جدید شعب این بانک، برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمند را عامل مهمی برای دستیابی به اهداف استراتژی جدید بانک کارآفرین دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین طی سخنانی گفت: اهداف کلان بانک کارآفرین با حضور و همکاری مدیران و روسای شعب و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شده است. جهت تحقق اهداف دوساله که در جلسات قبلی به تفصیل در مورد آن بحث شد، اولین قدم بزرگ ما افزایش سرمایه خواهد بود. طرح افزایش سرمایه بانک تدوین و به بانک مرکزی تقدیم شده است که بخشی از آن از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته و بخشی دیگر از طریق آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

فرزین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: هم‌راستا با افزایش سرمایه، منابع و تسهیلات و سایر ظرفیت‌های بانک نیز باید به همین میزان افزایش پیدا کند. این جهش باید در همه فعالیت‌های بانک مشهود و ملموس باشد. با همکاری هیات مدیره و مدیران ارشد شرایط را برای فعالیت گسترده‌تر شعب فراهم کرده‌ایم و انتظار داریم همکاران ما با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی همچنین افزود: علم بانکداری به طور مداوم در حال پیشرفت است. لذا لازم است همکاران ما در این زمینه آموزش ببینند و به دانش روز بانکداری مجهز شوند. در بحث آموزش حرفه‌ای همکاران هم برنامه‌هایی تدوین شده است که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

فرزین در ادامه با اشاره به جایگاه بانکداری شرکتی در استراتژی جدید بانک کارآفرین گفت: توسعه بانکداری شرکتی از برنامه‌های کلان و اساسی بانک در سال جاری و سال آینده است. در کنار بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری در قالب تامین سرمایه نیز در دستور کار ما قرار دارد که مقدمات آن انجام شده است. توسعه همکاری با شرکت کارگزاری و انتشار اوراق نیز از دیگر برنامه‌های ما جهت تحقق بانکداری سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین گفت: در حوزه فناوری اطلاعات کاستی‌هایی وجود داشته است که باید جبران شود. با تغییر ساختار مدیریت فناوری اطلاعات، به طور قطع تا پایان سال جاری این بخش تقویت خواهد شد و شاهد تحول اساسی در خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کارآفرین خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین سرمایه انسانی بانک گفت: با همکاری معاونت توسعه سرمایه انسانی، تامین نیروی انسانی شعب و واحدهای ستادی تا پایان خرداد ماه انجام خواهد شد. درجه‌بندی شعب سراسر کشور نیز به طور آزمایشی و برای مدت ۶ ماه انجام شده است. ملاک ما در درجه‌بندی شعب، معیارهای عملکردی و آماری بوده است که در ادامه با نظر مدیریت‌های ذیربط اصلاح خواهد شد. لازم به ذکر است که این رتبه به شعبه اعطا شده است و عملکرد روسای شعب به صورت مجزا مدنظر قرار خواهد گرفت.

دکتر فرزین در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: از همه همکارانم در همه واحدها و شعب انتظار دارم ما را در تحقق اهداف تبیین شده یاری دهند. بدون شک این مهم جز با همکاری همه‌جانبه همه همکاران در همه سطوح محقق نخواهد شد.

در ادامه این همایش مهدی سیف‌علیشاهی عضو هیات مدیره گفت: همانطور که در جلسات قبلی عنوان شد، حدود اختیارات روسای شعب سراسر کشور جهت اعطای تسهیلات افزایش یافته است. امید است با همراهی و هم‌دلی همه کارکنان بتوانیم به اهداف تدوین شده دست پیدا کنیم تا همه ذی‌نفعان بانک اعم از سهامداران، مشتریان و کارکنان بانک، از این تغییرات مهم و کلیدی منتفع شوند.

وی در ادامه با تبیین استراتژی‌های بانک در برنامه دوساله تصریح کرد: مدیران ستادی و روسای شعب باید با در نظر گرفتن استراتژی‌های تدوین شده، برنامه‌های جاری و در دست اقدام خود را ارائه کنند تا به صورت هدفمند در جهت تحقق اهداف کلان گام برداریم.

سیف علیشاهی همچنین افزود: پیش‌نویس این برنامه دریافت شده است که در حال استانداردسازی و یکپارچه کردن آنها جهت ابلاغ به کلیه واحدها هستیم. رئوس این برنامه مواردی از جمله کاهش نرخ تجهیز، افزایش سهم از بازار، افزایش سودآوری شعب، مشارکت همه‌جانبه همه همکاران در امر بازاریابی هوشمند، آموزش کارکنان، بهینه‌سازی پرتفوی درآمدهای بانک، افزایش نسبت درآمدهای غیرمشاع و رشد کمی و کیفی تسهیلات خواهد بود.

وی در ادامه بر اهمیت اعتبارسنجی متقاضیان دریافت تسهیلات تاکید کرد و افزود: هدف ما از ارائه طرح‌های جدید تسهیلاتی، افزایش میزان تسهیلات اعطایی است، اما در عین حال لازم است اهلیت اعتباری مشتریان نیز سنجیده شود. باید تلاش کنیم تا به صورت هوشمند، هدفمند و با رعایت اصول و چارچوب‌های اعتباری به این هدف برسیم. از روسای شعب تقاضا می‌کنم گزارش پیشرفت شعبه در زمینه اعطای تسهیلات اعتباری را به صورت دوره‌ای ارائه نمایند.

این عضو هیات مدیره همچنین گفت: فرایند اجرایی برنامه‌ها شامل شناسایی عوامل هر برنامه، زمان‌بندی برای اجرای برنامه، نحوه اجرا و گزارش‌گیری ماهیانه، به صورت دوره‌ای بررسی خواهند شد تا بتوانیم وضعیت شعب را پایش نموده و در صورت وجود هرگونه نقص و کاستی، جهت رفع آنها اقدام کنیم.

در بخش پایانی این جلسه، دکتر محمدرضا فرزین احکام روسا و سرپرستان جدید شعب را به ایشان اعطا کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا