امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ساخت ۱۸ هزار هکتار گلخانه در کشور از سال ۹۲

بجنورد- وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های این وزارتخانه است و با حمایت دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در کشور ساخته شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کاظم خاوازی عصر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان که به صورت ویدئوکنفرانسی حضور یافته بود، اظهار داشت: طی سال جاری برای ایجاد ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار گلخانه در کشور برنامه داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن گلخانه جدید و چهار هزار و ۶۰۰ هکتار توسعه فضاهای گلخانه‌ای موجود است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های این وزارتخانه است و با حمایت دولت تدبیر و امید، از سال ۹۲ تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در کشور ساخته شده است.

وی احداث گلخانه را اقدامی مطلوب برای افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال خواند و افزود: باید الگوی کشت گلخانه‌ها بیشتر مورد توجه باشد تا زنجیره اشتغال و اقتصاد در کشور توسعه یابد.

خاوازی در پایان بیان کرد: رشد و توسعه گلخانه‌ها در خراسان شمالی در مرحله تصویب است که اگرچه در سال ۹۸ رشد خوبی داشته است، اما در سال ۹۹ شاهد افتتاحیه شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا