صنعت، معدن، تجارت

در دوران تحریم باید به داشته‌های خود متکی شویم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در دوران تحریم باید بیشتر از هر زمان دیگری به داشته‌های خود متکی شده و موانع را از پیش رو برداریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود خوانساری صبح امروز ۱۰ خردادماه، در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب‌وکار با اشاره به مشکلات پیش روی اقتصاد ایران گفت: هم اکنون اقتصاد ایران با مشکلاتی همچون تحریم و عدم فروش نفت مواجه است که بر این اساس، ضرورت اداره اقتصاد ایجاب می‌کند که به داشته‌های خود متکی شویم.

وی افزود: اما برای استفاده از ظرفیت‌های حداکثری داخلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی، لازم است که بسترهایی را فراهم کرد که یکی از آنها، کاهش تعداد مجوزها و بروکراسی حاکم بر کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران تاکنون برای ارتقای سطح دو شاخص مهم doing bussiness و بهبود محیط کسب و کار در ایران گام‌های خوبی برداشته است؛ این در حالی است که مجموعه اصلاحات و اقداماتی در زمینه پنجره واحد، در دولت سازندگی برداشته شد، اما بعد از گذشت مدتی متوقف شد و امروز ما در اتاق تهران قصد داریم تا این مسیر را به شیوه‌ای جدید ادامه دهیم.

به گفته خوانساری، در شرایطی که ورود کالا تا ۱۵ روز معاف از جریمه است، اما هیچ کالایی در کمتر از فاصله زمانی دو تا ۶ ماه ترخیص نمی‌شود؛ زیرا ۱۳ دستگاه در مرزهای ورودی و خروجی وجود دارند.

وی با بیان اینکه در دنیا، متوسط زمان ترخیص کالا کمتر از ۲۴ ساعت است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم آورد که این مسیر اصلاح شود.

خوانساری ادامه داد: در بخش ساخت و ساز پروانه‌های ساختمانی تا پیش از این دو ماهه صادر می‌شد، ولی امروز به دلیل اضافه شدن سازمان نظام مهندسی در صدور مجوز در کمتر از ۶ ماه پروانه‌ای صادر نمی‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا