بین الملل

رشد سریع بخش خدمات چین در ماه می

فعالیت بخش خدمات چین در ماه می با برداشته شدن قرنطینه مقابله با ویروس کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن سرعت بیشتری رشد کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های رسمی روز یکشنبه نشان داد فعالیت بخش خدمات چین در ماه می با برداشته شدن قرنطینه مقابله با ویروس کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن، با سرعت بیشتری رشد کرده است که این نشان می‌دهد اعتماد به نفس شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در حال بهبود است.

طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص رسمی مدیران خرید شرکت‌های غیرتولیدی چین (پی‌ام‌آی) که در ماه آوریل ۵۳.۲ واحد بود، در ماه می به ۵۳.۶ واحد رسید. رقم ۵۰ واحد در این شاخص رشد ماهانه را از افت جدا می‌کند.

البته باید گفت بخش خدمات چین، که شامل بسیاری از شرکت‌های کوچک و خصوصی است، با سرعت کمتری نسبت به بخش تولید ریکاوری شده است. اخراج بخش بزرگی از کارگران این بخش در بحران کرونا و کاهش دستمزد بسیاری از کارکنان دیگر آن، در کنار ترس از بازگشت موج دوم شیوع بیماری باعث شده است تا مصرف‌کنندگان در مورد خرج‌کردهای جدید خود محتاطانه عمل کنند.

پی‌ام‌آی ترکیبی رسمی ماه می، که فعالیت‌های بخش‌های خدمات و تولید را با هم در نظر می‌گیرد، در ماه می‌مانند ماه آوریل در ۵۳.۴ واحد قرار گرفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا