انرژی

آخرین اخبار از برگزاری مناقصه نفتی میدان آزادگان

مذاکره و مکاتبه با شرکت‌های بزرگ نفتی که برای حضور در مناقصه نفتی آزادگان اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه دارد و اسناد مناقصه به تدریج در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد با این حال همچنان زمان قطعی مناقصه مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همچنان که مذاکره با شرکت‌های نفتی خارجی که برای حضور در مناقصه آزادگان اعلام آمادگی کرده‌اند ادامه دارد، شرکت ملی نفت از این شرکت‌ها درخواست کرده که برای حضور در مناقصه کنسرسیوم تشکیل دهند. در این راستا مکاتبات انجام شده است و اسناد مناقصه به تدریج در اختیار شرکت‌ها گذاشته می‌شود.

این شرکت‌ها باید بعد از تشکیل کنسرسیوم اطلاعات لازم را از شرکت ملی نفت ایران بگیرند و مطالعه خود را انجام دهند که این موضوع زمان‌بر است.

بعد از این که مطالعات خود را انجام دادند، پیشنهاد فنی و بازرگانی خود را ارائه می‌کنند. طبق آخرین اخبار یک شرکت روسی نیز برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان اظهار علاقه کرده است که به طور کلی یک زمان مشخصی برای همه شرکت‌ها چه آنهایی که از قبل و چه آنهایی که اخیرا اظهار تمایل کرده‌اند، تعیین می‌شود. البته هنوز نمی‌توان زمان اصلی مناقصه را اعلام کرد. تاکنون اسناد مناقصه آماده شده و سایر مقدمات در حال انجام است.

اسناد به لیست کلیه شرکت‌ها ارسال شده براساس این گزارش به گفته سید نورالدین شهنازی زاده – مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت – بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های شل، توتال، پتروناس، پرشیا، تنکو و اینپکس ژاپن برای توسعه میدان نفتی آزادگان MOU امضاء شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا