امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رسیدگی فوری به حیات‌وحش آسیب دیده در آتش‌سوزی زاگرس

رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی ابلاغیه ای به ادارات کل دامپزشکی استانهای درگیر با آتش سوزی اخیر در جنگلهای زاگرس دستور ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حیات وحش آسیب دیده را صادر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، علی‌صفر ماکنعلی طی ابلاغیه‌ای به ادارات کل دامپزشکی استان‌های مواجه با وقوع آتش‌سوزی، دستور داد تا با تمامی امکانات و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و بخش خصوصی استان نسبت به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حیات وحش آسیب دیده اقدام کنند.

با توجه به گزارش تلفات و آسیب‌دیدگی حیات وحش مناطق درگیر آتش‌سوزی، از سوی سازمان دامپزشکی کشور، ادارات کل دامپزشکی استان‌های درگیر آتش‌سوزی مأموریت یافته‌اند تا نسبت به بررسی و امدادرسانی جمعیت دامی و حیات وحش منطقه اقدام کنند که این روند با توجه به اطفای حریق در منطقه، با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. لازم به ذکر است از روزهای پایانی هفته گذشته بخشی از جنگل‌ها و مراتع کشور در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان دچار حریق شده‌اند که از بین همه این‌ها، آتش در منطقه خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد و کوهستان بوشکان بوشهر شدت بیشتری داشته و به تبع آن خسارت‌های بیشتری هم دامن جنگل‌های این مناطق را گرفته که صحنه‌های دلخراش آسیب به حیات وحش این مناطق در شبکه‌های اجتماعی، گویای اتفاق‌هایی ناخوشایندی برای اکوسیستم زیبای این مناطق کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از این هم توصیه‌های جدی برای مراقبت از حیات وحش منطقه داشت که با ابلاغیه جدید، تاکید مضاعفی را جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حیات وحش آسیب دیده داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا