ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال با امضای تفاهم‌نامه دو جانبه 

با امضای تفاهم‌نامه دو جانبه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات پارک اقتصاد دیجیتال پردیس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی طی مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات تفاهم‌نامه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال به امضا رسید.

این پارک در مساحت ۳۰ هکتار جنب پارک فناوری پردیس تاسیس خواهد شد و پذیرای شرکتهای فعال در عرصه دیجیتال خواهد بود.

همچنین بخوانید

از مزایای راه‌اندازی این پارک می‌توان به مواردی چون معافیت از مالیات به مدت ۲۰ سال، معافیت از حقوق کارکنان و عضویت در بسته‌های تشویقی سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد.

بهره‌مندی از معافیت هر گونه عوارض، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده واردات تجهیزات، امکان استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی با قوانین مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت ترک تشریفات مناقصه در انعقاد قراردادهای دولتی و افزایش ضریب امتیاز فنی شرکت در مناقصات از دیگر مزایای استقرار شرکت‌های فناور در این پارک است.

علاوه بر آن شرکت‌ها از مزایایی چون عدم تبعیت شرکتها و کارکنان فعال در پارک از قانون کار معمول کشور،  بهره‌مندی از زمین با قیمت مناسب، امنیت و زیرساخت شهری و ارتباطی پارک و قطب مرکز دادن و منطقه ویژه اینترنتی پارک بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا