بورسبورس اوراق

گردش مالی بازار سرمایه ۹ هزار میلیارد تومان است

 

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت: گردش مالی روزانه بازار سرمایه به طورمتوسط ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «محمود گودرزی» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت ابطال برخی از نمادها در بورس طی روز گذشته چه بوده است، افزود: این روزها همه شاهد استقبال گسترده مردم از بازار سرمایه هستند.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: در ابتدای ساعات معاملاتی روز گذشته به جهت بروز برخی از مشکلات فنی متاسفانه تطبیق سفارشات بر اساس قیمت نظری گشایش درست انجام نشد و موجب ایجاد اختلال در روند یکسری معاملات گردید.

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران گفت گفت: پس از کنترل و بررسی‌ های فنی بخشی از معاملات در نمادهایی که خارج از قیمت گشایش در دقایق اولیه معاملات روز گذشته انجام شده بود مورد تائید بورس قرار نگرفت و این معاملات در پایان وقت بازارباطل شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: ساعت ۹ تا ۹.۰۵ دقیقه دیروز سامانه معاملات بورس دچار اختلال شد و پس از آن مشکل برطرف گردید و معاملات به روال عادی تا پایان وقت بازار ( ۱۲.۳۰ دقیقه ) انجام شد.

گودرزی تصریح کرد: همچنین معاملات در بورس طی روز گذشته به دلیل شایع اخذ مالیات بر عایدی کمی با رکود مواجه شد که پس از شفاف سازی افکار عمومی روال عادی معاملات از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: گردش مالی روزانه بازار سرمایه به طورمتوسط ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان است.

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چه نمادهایی بیشتر تاثیر را در افزایش شاخص های بازار سرمایه دارند ، گفت: این روزها مردم بیشترین استقبال را از نمادهای پالایشی، بانکی، دارویی وخودرویی داشته اند.

وی همچنین در خصوص این پرسش که آیا میزان تقاضا تاثیری در افزایش قیمت یا ارزش سهام در بازار سرمایه دارد یا خیر، اظهارداشت: رشد های قیمتی که همه از ابتدای سال تاکنون شاهد آن هستندبه واسطه استقبال بسیار زیاد هموطنان در بازار سرمایه بوده است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به دلیل افزایش تقاضاست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا