بین المللتعاون و اشتغال

اروپایی ها چند سال کار می کنند؟

به طور متوسط انتظار می‌رود که هر فرد اروپایی ۳۵.۹ سال کار کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، عمر کاری افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ۳۵.۹ سال بوده است که ۰.۲سال بیشتر از متوسط سال ۲۰۱۸ و ۳.۶ سال بیشتر از رقم اندازه گیری شده برای سال ۲۰۰۰ بوده است.

اگرچه مردان هنوز بیش‌تر از زنان کار می‌کنند اما افزایش متوسط سال های مورد انتظار کاری زنان نقش مهمی در افزایش میانگین کل داشته است. اکنون انتظار می رود به طور متوسط هر مرد در اتحادیه اروپا ۳۸.۳ سال و هر زن ۳۳.۴ سال کار کنند.   بدین ترتیب فاصله بین متوس طسال های کاری مردان اروپایی با زنان از ۷.۱ سال در سال ۲۰۰۰ به ۴.۹ سال در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

همچنین بخوانید

در بین کشورهای مختلف، ایسلند با متوسط ۴۵.۹ سال کاری، بیشترین میزان مورد انتظار عمر کاری را در بین کشورهای اروپایی داشته است و پس از آن سوئیس با ۴۳.۳ سال، سوئد و هلند با ۴۲ سال و دانمارک با ۴۰ سال و آلمان با ۳۹.۱ سال قرار دارند.

از سوی دیگر کمترین متوسط کاری مورد انتظار در بین کشورهای اروپایی مربوط به ایتالیا با ۳۲ سال بوده است. کرواسی با متوسط ۳۲.۵ سال، یونان با ۳۲.۲ سال و بلژیک و لهستان با ۳۳.۶ سال دیگر کشورهایی هستند که انتظار می رود ساکنان آن کمتر از سایر کشورهای اروپایی کار کنند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز متوسط سال‌های کاری در اسپانیا ۳۵.۲ سال، فرانسه ۳۵.۴ سال، انگلیس ۳۹.۲ سال، اتریش ۳۷.۵ سال، نروژ ۳۹.۶ سال و فنلاند ۳۸.۶ سال بوده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه  بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا