امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در انسداد چاه های غیرمجاز

معاون وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در انسداد چاه های غیرمجاز گفت: حدود ٣۵٠ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور فعال است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی مراد اکبری در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اکنون در حال برگزاری است از عملکرد وزارت نیرو در انسداد چاه‌های غیرمجاز و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی انتقاد کرد و گفت: در کشور بیش از ٣۵٠ هزار حلقه چاه غیرمجاز و حدود ۴٠٠ هزار چاه مجاز فعال است.

وی اضافه کرد: احساس بنده این است که بحث چاه‌های غیرمجاز و انسداد آنها رها شده و کسی به فکر آن نیست البته باید این نکته را هم عنوان کنم که انسداد چاه‌های غیرمجاز کاری دشوار است و مشکلات زیادی دارد چراکه معیشت و زندگی برخی مردم با آن گره خورده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: طی سالهای گذشته عملیات انسداد در کشور انجام شده اما خیلی کم بوده و با اهداف برنامه فاصله زیادی دارد ضمن اینکه ما در حوزه تعادل بخشی چندین مرتبه با وزارت نیرو مکاتبه کرده ایم که انسداد چاه‌های غیرمجاز انجام شود.

اکبری گفت: برخی افراد هم دارای چاه مجاز و هم چاه غیرمجاز هستند که ما به وزارت نیرو اعلام کرده ایم چاه‌های غیرمجاز این افراد مسدود شود چون زندگی و معیشت آنها به چاه‌های غیرمجاز وابسته نیست. متأسفانه وزارت نیرو این مساله را رها کرده و هم اکنون به دنبال اصلاح پروانه چاه‌های مجاز است که قاعدتاً با این شرایط بحث تعادل بخشی به نتیجه نمی‌رسد.
در حال تکمیل است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا