امور زیربناییتعاون و اشتغال

حضور انجمن‌های مردم نهاد در طرح ساماندهی کودکان کار ضروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حضور و مشارکت بیشترانجمن های مردم نهاد(NGO) ها در اجرای طرح فرایند ساماندهی کودکان کار و رفع نواقص احتمالی این طرح تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در نشست تخصصی «حل معضلات کودکان کار و ساماندهی آنها» در آستانه فرا رسیدن روزمقابله با کار کودکان اظهار کرد: در اجرای طرح‌های ساماندهی کودکان کار، حرکت و حضور فعال انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب در حوزه‌های مربوط به افزایش توانمندی بسیار ضروری است؛ به همین منظور، زمانبندی برای مشارکت و حضور فعال این انجمن‌ها در جلسات بعدی با موضوع “کودکان کار” در دستور کار قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه دسته بندی کلی از وضعیت کودکان کار و عوامل ایجاد این آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: یک دسته از کودکان کار دارای وضعیت خانوادگی مشخصی هستند که متأسفانه به دلیل مسائل مرتبط با فقر و درآمد پایین به این ورطه کشیده شده اند. عده‌ای دیگر که عمدتاً هم از اتباع خارجی هستند به صورت سازماندهی شده و تحت هدایت گروه‌های مافیایی در خیابان حضور دارند.
شریعتمداری با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده‌های کودکان کار، اضافه کرد: گاهی در پس حضور کودکان کار در خیابان به یک خانواده فقیر می رسیم که باید به صورت مشخص به حل مسائل آنها پرداخته شود.
وی کمک‌های معیشتی، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی را از جمله راهکارهایی دانست که می‌توان به صورت کارشناسی شده برای کودکان کار استفاده کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه تلاش می‌کند امکانات لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار را فراهم سازد.

شریعتمداری به حضور و تکدی گری اتباع خارجی در خیابان‌های کشور اشاره و همکاری وزارت امور خارجه برای ساماندهی این پدیده را اساسی توصیف کرد

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا