اقتصاد کلان

۱۲ ایستگاه دیجیتال روستایی در خراسان جنوبی با حضور نوبخت به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان کشوری و استانی ۱۲ ایستگاه دیجیتال روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۲ ایستگاه دیجیتال روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا آیینه دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ایستگاه‌های دیجیتال، چهار شهرستان و ۱۸ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به هزینه کرد اعتباری ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای این ایستگاه‌ها، افزود: استان خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان یکی از پهناور ترین و کم تراکم ترین استان‌های کشور مطرح بوده و به همین جهت در برخی شاخص ها از محرومیت دوچندانی برخوردار است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: تقویت و راه اندازی فرستنده‌های دیجیتال در روستاها به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه روستایی امروز و در نتیجه از مهم‌ترین اولویت‌های استان در جهت کمک به توسعه و پیشرفت استان است که در همین راستا در آذرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای فیمابین استانداری خراسان جنوبی و سازمان صدا و سیما با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به منظور تأمین اعتبار زیرساخت‌های مورد نیاز ایستگاه‌های دیجیتال و تخصیص تجهیزات فرستنده منعقد شد.

آیینه دار یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۹ ایستگاه دیجیتال روستایی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر عملیات اجرایی تعداد ۴۴ ایستگاه دیجیتال روستایی دیگر با همکاری و مشارکت صدا و سیما و نهادهای انقلابی و نیز جلب مشارکت اهالی و دهیاری‌ها در دست اجرا است.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا