بورس

خودرویی ها یکدست افت کردند/ تقویت ۱۱۳ واحدی شاخص

در چهارمین روز دادوستدهای بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۱۳ واحد رشد کرد و حدود ۵۰۰ واحد کمتر از کانال ۸۰ واحدی ایستاد. در این روز خودرویی‌ها نقش کاهنده روی دماسنج بازار داشتند و یکدست افت کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز گذشته ۱۱۳ واحد رشد داشت و در تراز ۷۹ هزار و ۴۹۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۰ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۳۴۳ واحدی دست یافت.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۱۳ واحد رشد به عدد ۸۶ هزار و ۸۸۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۸۹ و ۱۹۲ واحد رشد کرد.

همچنین بخوانید

نماد شرکت معدنی و صنعتی گلگهر با ۴۳ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص داشت، پس از این نماد شرکت ارتباطات سیار ایران، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی و فولاد خوزستان بیشترین نقش افزاینده دماسنج بازار را داشتند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نماد معادن بافق ارزش معامله‌اش به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسید و حجم معاملات آن به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۷۴ سهم بالغ شد، اما در نهایت نزدیک به دو درصد در قیمت پایانی افت کرد.

در طرف مقابل نمادهای گروه توسعه معادن و فلزات، پارس خودرو، ایران خودور و صنایع پتروشیمی خلیج فارس روی شاخص تاثیرات کاهنده داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی روند کاهش قیمت سهم‌ها اکثرا رو به کاهش بود هرچند معدود نمادهایی مانند پلی اکریل و گسترش نفت و گاز پارسیان مقدار اندکی رشد کردند و همچنین صنایع شیمیایی فارس و پاکسان توانستند بیش از سه درصد افزایش قیمت داشته باشند.

نماد معدنی و صنعتی گلگهر که بیشترین نقش را در دماسنج بازار سرمایه داشت، ارزش معامله‌اش به دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان می‌رسید و حجم معاملات آن عدد ۱۱ میلیون و ۴۹۶ واحد را رد کرد. چهار نماد از گروه استخراج کانه‌های فلزی روند رشد در قیمت پایانی خود را تجربه کرده‌اند و پنج نماد نیز شاهد روند کاهشی بودند.

اما خودرویی‌ها به جز در اندکی از نمادها روند کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند به طوری که نمادهایی که از حجم و ارزش نسبتا بالایی برخوردار بودند تقریبا تا دو الی سه درصد کاهش در قیمت پایانی را شاهد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۳ میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۳۱ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم و ارواق مالی قابل معامله طی ۴۶ هزار و ۹۶۸ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز نزدیک به چهار واحد رشد کرد و به رقم ۹۰۵.۴ رسید. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۹۸ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۱۰ میلیون سهم و ارواق مالی قابل معامله طی ۳۱ هزار و ۶۰۹ نوبت دادوستد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا