انرژی

مجلس در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب کند

دبیر فراکسیون روحانیون مجلس گفت: خصومت‌های آمریکا علیه مردم ایران ایجاب می‌کند سیاست تقویت بنیه دفاعی کشور براساس خصومت دشمنان ایران طراحی شود. مجلس شورای اسلامی باید در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی آزادسازی موصل و حلب در عراق و سوریه را تبریک گفت و افزود: این آزادسازی ضربه به آل سعود و آمریکای جنایتکار بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس حمله موشکی سپاه به مواضع داعش را نشان از صلابت پدافندی و آفندی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این اقدام سپاه قهرمان، باعث ترس غرب و دشمنان ایران شد به نحوی که وزیر خارجه دلقک‌صفت عربستان و رییس جمهور کم عقل آمریکا ترس را پس از آن چاشنی اظهارات خود کردند.

دبیر مجمع نمایندگان روحانی مجلس، امضای قرارداد توتال را در شأن نظام جمهوری اسلامی ندانست و افزود: آیا قرارداد ننگین توتال یک پیروزی برای دولت ۲۴ میلیونی است؟ چرا کاری که نیروهای داخلی می‌توانند انجام دهند به خارجی‌ها سپرده شد تا  با ۱۰ برابر قیمت انجام دهند و ۲۵ سال هم بر منابع کشور حاکم شوند؟  

موسوی خواستار حضور مدیران جوان در کابینه دوازدهم شد و افزود: جوانان مهمترین سرمایه انسانی کشور هستند اما به جای تکیه بر این ظرفیت از چالش‌های این قشر به عنوان بحران جامعه نگریسته می‌شود. جای تعجب است که مدیران دهه اول که اکثرا با سعی و خطا مدیر و ژنرال شده‌اند اکنون جرات سپردن امور به جوانان را ندارند. از رییس جمهور انتظار دارم از نسل پویا و متعهد و با ذکاوت جوان که نقش مهمی در پیروزی ایشان داشتند در عرصه‌های مهم مدیریتی استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی افزایش نرخ بیکاری شد و افزود: به رغم وعده‌های دولت برای کاهش نرخ بیکاری در ۴ ماه ابتدای سال ۹۶ شاهد افزایش نرخ تدریجی بیکاری هستیم. انتظار دارم در کابینه جدید رییس جمهور ضمن نوگرایی و جوانگرایی رفع معضل بیکاری در دستور قرار گیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با یادآوری وعده‌های انتخاباتی رییس‌جمهور، گفت: مهمترین وعده رییس جمهور به مردم اصفهان زنده ماندن زاینده رود بود. مردم اصفهان امیدوارند فصل عمل فرا رسیده باشد. مرگ زاینده رود فقر چند صد هزار نفر از ساکنان پایین دست رودخانه و قطع آب شرب کل استان اصفهان در ساعات مشخصی شده است. خشک شدن یک رودخانه پر آب در اثر یک اتفاق نبوده است. لوله های انتقال آب، برداشت آب در بالادست رودخانه و هِبه آن به صنایع بزرگ دست به دست هم داد تا زخمی کاری به رودخانه زاینده رود وارد شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا