خودروصنعت، معدن، تجارت

رشد ۵.۵ درصدی تولید وانت

در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تنها وانت در گروه انواع خودروها رشد تولید داشته است. تولید سایر خودروها در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت تولید داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۱۱۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه) افت ۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین کامیون، کامیونت و کشنده ۲۷.۵ درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و ون ۳۶.۲ درصد و تراکتور ۳.۲ درصد افت تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

همچنین بخوانید

از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه شرکت‌های خودروساز ۵۲۳ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده، ۱۴۶ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون و ۲۶۴۱ دستگاه تراکتور تولید کرده‌اند. میزان تولید این خودروها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۲۱ دستگاه،  ۲۲۹ دستگاه و ۲۷۲۷ دستگاه بوده است.

در مقابل، آمار تولیدات وانت‌ در دو ماهه ابتدایی سال جاری، نقطه مثبت این گزارش بوده است. در مدت یاد شده امسال ۸۴۰۰ دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به ۸۰۰۰ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵.۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا