امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

یک چهارم گوشت کشور را عشایر تولید می‌کنند/تلفات کرونایی نداشتیم

رییس سازمان امور عشایر با بیان اینکه عشایر حدود ٢۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین می کنند، گفت: در جمعیت عشایری تلفاتی بر اثر کرونا نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کرمعلی قندالی امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در حال برگزاری است، با اشاره به تأخیر ١۵ تا ٣٠ روزه در کوچ عشایر به دلیل جلوگیری از ابتلاء به کرونا افزود: ٢١۵٠٠٠ نفر از عشایر کشور غربالگری شدند. ٧٠٠ نفر مشکوک بودند، ٧٢ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند و ۴٢ نفر مبتلا بودند اما خوشبختانه تلفاتی در این حوزه نداشتیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه عشایر ٩.۵ میلیون رأس دام را سالانه به بازار عرضه می‌کنند، گفت: حدود ١٩٠ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور (نزدیک به ٢۵ درصد نیاز) توسط عشایر تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال ٩۴ تاکنون سالانه ١٠ هزار تن افزایش تولید در حوزه گوشت عشایر داشتیم که دلیل آن نیز اجرای زنجیره تولید گوشت و افزایش بهره وری بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال ٩٩ به دلیل بارندگی‌های خوب و شرایط مطلوب مراتع و پوشش گیاهی ١۵ تا ٢٠ درصد افزایش تولید در حوزه گوشت عشایر خواهیم داشت.

خبر در حال تکمیل است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا