انرژی

یوسفی: مشکلات خوزستان با مدیریت آب حل می‌شود

نماینده اهواز تأکید کرد که شاه بیت حل مشکلات خوزستان مدیریت آب و عدم انتقال آب است.

به گزارش آرمان اقتصادی، همایون یوسفی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص بحران اخیر قطعی آب و مخابرات در استان خوزستان ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری، مردم و دولت برای همراهی با خوزستان گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت‌هایی همچون تولید ۸۰ درصد نفت و گاز کشور و ۲۰ درصد ناخالص ملی است. این استان قطب اول کشاورزی با منابع آبی و قطب اصلی پتروشیمی می‌باشد که ۶۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی داشته که از پرترددترین محورهای کشور محسوب می‌شود، لذا نفت و قدرت خوزستان را باید در بعد ملی مورد ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در ابعاد آبی، برقی، گازی، صنعت نفت و بنادر برای توسعه کشور گفت: اکنون خوزستان با چنین ظرفیت‌هایی اولین کانون تغییر اقلیم در کشور است. طبق نقشه‌های جهانی پدیده‌های تغییر اقلیم باعث گردوغبار و گرمایش از جنوب غرب ایران شده است که اگر تدبیری نشود سایر شهرهای دیگر را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

همچنین بخوانید

به گفته یوسفی، محیط زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان برای توسعه ملی دستکاری نشده است و هنوز هم این اقدامات وجود دارد.

نماینده اهواز با بیان اینکه مشکلات قطعی آب و برق و گردوغبار ریشه در کمبود آب دارد گفت: شاه بیت حل مشکل خوزستان در مدیریت آب و عدم انتقال آن است. اکنون شاهد انتقال آب از کارون هستیم، مگر چند کارون در ایران وجود دارد که اینطور با آن رفتار می‌شود؟ نگاه کاسبکارانه به کارون باعث بروز مشکلاتی همچون ریزگردها، گرمایش هوا، قطعی آب و برق و حتی مشکلات امنیتی شده است.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در جمع‌بندی گفت که برای حل مشکلات خوزستان باید کارگروهی همچون دریاچه ارومیه تشکیل شود. همچنین از انتقال آب جلوگیری شده و سدسازی‌های غیرکارشناسی متوقف شود، حل مشکلات روزانه با مدیریت مناسب پیش رود و در کنار آن با تقویت ساختارها و امور زیربنایی دستگاه‌های امنیتی ورود جدی داشته و وضعیت موسسات اعتباری همچون آرمان نیز تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا