امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شهرداری از عرضه مستقیم میوه در میادین تره بار جلوگیری می‌کند

رئیس اتحادیه باغداران ‘گفت: با وجود تصویب قانون درخصوص واگذاری سالانه ۲۰ درصد غرفه های میادین تره بار به باغداران، شهرداری همچنان مقاومت کرده و امکان عرضه مستقیم میوه مهیا نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، محمدعلی مصطفی لو با تاکید بر اینکه تشکل‌ها و سازمان‌ها باید شرایط فعالیت را برای تولیدکننده تسهیل کنند، افزود: طبق قانون مصوب؛ شهرداری‌ها باید سالانه ۲۰ درصد از غرفه‌های میادین میوه و تره بار را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند این درحالی است که شهرداری همچنان در برابر انجام این فعالیت مقاومت می‌کند.

وی با بیان اینکه هنوز شرایط عرضه مستقیم میوه فراهم نیست، گفت: شهرداری غرفه‌ها را با همان قیمتی که به دیگر متقاضیان می‌دهد در اختیار تولیدکننده نیز قرار می‌دهد و این موضوع مانع از عرضه مستقیم کالا از سوی باغدار می‌شود.

رئیس اتحادیه باغداران با تاکید بر لزوم تعیین قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید با توجه به هزینه‌های انجام شده، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را تعیین کند که باغدار نیز به صورت سلیقه‌ای بر روی محصولات قیمت گذاری نکند.

وی با بیان اینکه متناسب نشدن قیمت میوه سبب افزایش ضایعات آن می‌شود، گفت: قیمت‌های فعلی میوه کاذب است و باید اصلاح شود.

مصطفی لو با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی، افزود: قیمت سم، کود و بذر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به نحوی که سال گذشته کود سولفات پتاسیم کیلویی ۷ هزار تومان عرضه می‌شد درحالی که امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در واردات این نهاده‌ها این کود با قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه حجم تولیدات کشاورزی مانند سال گذشته قابل توجه است، گفت: ما در محصولات باغی مازاد نیاز کشور نیز داریم که باید برای صادرات آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: واسطه و واسطه گری دلیل قیمت‌های فعلی میوه است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا