خودروصنعت، معدن، تجارت

بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه قطعات خودرو در کروز راه‌اندازی می‌شود

مطالعه و تحقیق بستری برای رشد و توسعه صنعت خودرو کشور است و اگر این امر در هر مجموعه‌ای به معنای واقعی تعریف شود، نیازهای پژوهشی را پوشش می‌دهد و هر تولیدکننده می‌داند گام بعدی را چگونه باید بردارد. پیشرفته ترین و بزرگترین قطعه سازی کشور با آینده نگری و تمرکز بر این اصل، بخش تحقیق و توسعه خود را تجهیز و گسترش داده که از افتتاح به زودی این مرکز خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، شرکت صنایع تولیدی کروز پیشتاز در داخلی سازی قطعات پیشرفته در سال جهش تولید با راه اندازی یک فضای آزمایشگاهی و مکانیکی در فضای ۲۵۰۰ متری بزرگترین مرکز تحقیقات خودرو را به زودی افتتاح می کند. از ویژگی های این مرکز مجهز شدن به پیشرفته ترین تجهیزات طراحی، تست و نمونه سازی است که ارتقاء کروز را به یک شرکت طراح در زمینه قطعات می انجامد.

با توجه به اینکه بنگاه های اقتصادی برای دوام و حیات اقتصادی شان نیاز به تحقیق و توسعه دارند، کروز این اصل را جدی گرفته تا با آینده نگری و همگام و همسو با تغییرات بسیار سریع و ارتقای تکنولوژی دنیا حرکت کند. این بنگاه اقتصادی معتقد است ایجاد بسترهای تحقیق و توسعه در شرایط فعلی صنعت خودرو بیش از هرچیزی الزامی است و با ارج نهادن به آن، روند داخلی سازی محصولات خود را به خوبی طی کرده است.

علاوه بر آن با توجه به اینکه سیستم های الکتریکی و الکترونیکی می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی یکدیگر دارای اثرات متقابل الکترومغناطیسی باشند و این سیستم ها در صورتی که با وجود این تاثیرات متقابل بتوانند در کنار هم عملکرد رضایت بخشی داشته باشند از نظر الکترومغناطیسی سازگار نامیده شوند، واحد جدید تحقیق و توسعه کروز به فضای استاندارد پایداری الکترومغناطیسی تجهیز شده تا از نفوذ تشعشعات جلوگیری بعمل آید و امکان انجام تست های سازگاری الکترومغناطیسی در همان محل را ایجاد کند. همچنین در فضای جدید اختصاص یافته مطابق با مراکز تحقیق و توسعه مجهز دنیا با هدف قرارگیری افراد در فواصل بیشتر برای آزادی عمل و کارایی بالاتر ایجاد شده است.

تحقیق و توسعه در کروز از آنچنان اهمیتی برخوردار است که در سند استراتژی این قطعه سازی از آن به‌عنوان کلیدی‌ترین مباحث یاد می شود. بر این اساس کروز به‌ منظور توسعه تولیدات داخلی مطابق با دانش روز جهان به گسترش فعالیت واحد تحقیق و توسعه خود پرداخته‌ و نتیجه این امر در بومی سازی بسیاری از قطعات استراتژیک مشهود است.

تحقیق و توسعه کروز در سه بخش طراحی و نوآوری ماژول‌های اصلی پلت فرم مثل موتور، فرآیند بهبود محصولات موجود و در نهایت طراحی و تولید محصول منحصر به فرد دسته بندی می شود که افزایش دانش و توسعه این شرکت، مستلزم تسلط بر هر سه بخش است و کروز همواره برای بومی سازی و تولید قطعات نوین به دنبال کسب دانش و تکنولوژی نوین ساخت است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا