صنعت، معدن، تجارت

رکود و بی‌تحرکی دربنادر آبادان/ صاحبان شناورها درحال مهاجرت هستند

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود و بی‌تحرکی بنادر آبادان، گفت: صاحبان شناورهای آبادان و اروندکنار در حال مهاجرت و یا فروش دارایی خود هستند.

همچنین بخوانید

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آبادان از دیرباز یک شهر تجاری و صنعتی بوده است و معیشت اکثر مردم منطقه به ویژه اهالی اروندکنار و چوئبده از راه تجارت، تأمین می‌شد. این موضوع مهم‌ترین عامل در ایجاد امنیت پایدار در مرز محسوب می‌شود اما اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که به دلیل بی‌توجهی و بی‌برنامگی مدیران حوزه اقتصادی، شاهد مهاجرت روزافزون تاجران و حتی صاحبان شناور از بنادر خوزستان به استان‌های جنوبی هستیم و بدون تردید این امر امنیت منطقه را هم تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی به موقعیت استراتژیک شبه‌جزیره آبادان و امکان رونق تجاری از طریق توجه بیشتر به واردات کالای همراه ملوانی اشاره کرد و افزود: سوال اینجاست که مزیت منطقه آزاد اروند برای مردم چیست؟ اگر قرار است مردم برای تهیه بدیهی‌ترین کالای مورد نیاز خود به سایر شهرها و استان‌ها مراجعه کنند پس نقش منطقه آزاد چیست که مردم از بدیهی‌ترین امکان تجارت محروم هستند!

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: مدیران حوزه اقتصادی پاسخ بدهند در این مدت چند جلسه کاربردی برای رونق بنادر آبادان و حل مشکلات صاحبان شناورها و تاجران برگزار کرده‌اند؟

وی گفت: حاصل مدیریت‌های بی‌برنامه این می‌شود که به جای رونق تجاری شاهد از بین بردن کالاهای مردم و با افتخار انتشار خبر معدوم کردن کالاهای فاسد موجود در بندر آبادان هستیم که این موضوع جای تأسف و تأثر دارد.

مولوی افزود: استاندار خوزستان چرا در خصوص بی‌تحرکی مدیران حوزه اقتصادی واکنشی نشان نمی‌دهد و بنادر و گمرکات استان را از وضعیت رکود و بی‌تحرکی فعلی نجات نمی‌دهد؟

وی ادامه داد: خوزستان مهد تجارت و بازرگانی منطقه خلیج‌فارس بود اما امروز دچار ایستایی و روزمرگی و پسرفت در فعالیت تجاری شده است که باید هر چه زودتر برای رهایی از این شرایط چاره‌اندیشی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا