انرژی

عملیات اجرایی طرح آبرسانی ساوه از سد کوچری رسما آغاز شد

در مراسمی با حضور دکتر محسن بختیار معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی طرح آبرسانی ساوه از سد کوچری که از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری به صورت غیر رسمی آغاز شده بود، رسما آغاز شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت:  این پروژه با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان ساوه اجرا می‌شود و با اجرای آن آرزوی دیرینه شهروندان ساوجی برای برخورداری از آب سالم و با کیفیت محقق خواهد شد.

نقی بهجت با اشاره به اینکه ا ستان مرکزی در مجموع ۲۷ میلیون متر مکعب تخصیص سالانه دارد که ۱۴ میلیون متر مکعب در سال آن مربوط به ساوه بوده و به آب شهری، روستایی و صنایع تخصیص خواهد یافت، اظهار کرد: سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه به میزان ۴۴۴ لیتر بر ثانیه است که ۳۳۵ لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، ۶۵ لیر بر ثانیه سهم روستاهاست و ۴۴ لیتر به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

همچنین بخوانید

وی بیان کرد: طراحی خط انتقال برای انتقال پیک دبی آب ۶۳۰ لیتر بر ثانیه است و با احتساب شهرهای جعفریه و دستجرد پیک انتقال ۷۱۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است.

بهجت به میزان آب مورد نیاز فعلی(دبی پیک) برای جمعیت شهر ساوه اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار جمعیتی سال ۱۳۹۰ آب مورد نیاز برای شهر ساوه ۸۰۵ لیتر برثانیه است.

وی قطر لوله های بکار رفته در انتقال آب را ۹۰۰ میلی متر بیان کرد و افزود: در این طرح یک مخزن به حجم دو هزار متر مکعب و یک تصفیه خانه از نوع متعارف بکار رفته است و اعتبار مورد نیاز دولتی هزار میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز تهیه لوله از طریق فاینانس خارجی ۱۳۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته بهجت، از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری پس از انجام تشریفات مناقصه، مطالعات و نقشه‌برداری تاکنون بیش از پنج کیلومتر از خط انتقال در منطقه یحیی آباد انجام شده و با تجهیز کارگاه، طرح انتقال سهم آب ساوه به صورت غیررسمی شروع شده است.

وی بیان کرد: پس از انجام معبرگشایی در حال حاضر با انجام جوشکاری لوله‌ها و قرار دادن لوله‌ها در داخل کانال عملیات اجرایی طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری رسما با حضور معاون وزیر نیرو دنبال خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محسن بختیار معاون وزیر نیرو، پس از این مراسم در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه شرکت می کند و پس از آن برای افتتاح سایر پروژه‌های وزارت نیرو در شهرهای اراک، آشتیان، محلات و شازند ساوه را به مقصد این شهرها ترک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا