انرژی

نوروزی: امضاء کنندگان طرح سه فوریتی خدمتگزار نظام و ملت هستند

یک عضو جبهه پایداری قرارداد توتال را ظالمانه خواند و گفت که امضاء کنندگان طرح سه فوریتی خدمتگزار نظام و ملت هستند، ما وکیل‌الدوله نیستیم و در همه چیز منافع ملی را در نظر می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی به عنوان موافق طرح سه فوریتی الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) گفت: این از مظلومیت است که آقای کواکبیان می‌گوید درس فقهی خوانده، این صحبت همچون صحبت دوستانشان در مجلس هشتم است که می‌گفت درس فقهی خوانده اما آیت‌الکرسی را هم به اشتباه خواند. روحانیت مظلوم در اسلام همواره مورد توهین واقع می‌شود.

وی افزود: آقای کواکبیان می‌گوید چرا روحانیون این طرح را امضا کردند؟ در پاسخ به ایشان توضیح می‌دهم که بنده در مجلس هشتم عضو کمیسیون انرژی بودم و به دلیل مطالعه قرارداد ظالمانه کرسنت این طرح را امضا کردم چون معتقدم این قرارداد به نفع مردم نیست.

نماینده رباط کریم با اشاره به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه روحانیت هیچ قرارداد استعماری را امضا نکرده است، گفت: این قرارداد با شرکت توتال منعقد شده و تنها تا ساعت ۲۴ امشب برای بررسی آن وقت است که اگر این طرح سه فوریتی تصویب شود می‌توان آن را مجدداً‌ مورد بررسی قرار داد چون این قرارداد ۵۰ سال انرژی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوروزی با طرح این پرسش که چرا به روسیه اجازه عقد چنین قراردادی داده نشد، گفت: چرا به شریک نظامی و امنیتی خود یعنی روسیه اجازه ورود ندادید؟ مگر اینطور نیست که ما در سوریه با ترکیه،‌ روسیه و عراق همکاری می‌کنیم؟ چرا آمریکا فقط به توتال اجازه قرارداد داده است؟ آن هم شرکتی که سابقه خوبی ندارد.

این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه توتال دارای فساد است، گفت: توتال برای حفظ منافع خود وارد کشور ما شده و قرار است فاز ۱۱ را در پارس جنوبی به اتمام برساند که مهندسان ما توانایی این کار را داشتند. اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصاد درونزا و نه برونزا است. اقتصاد یعنی اتکا به شرکت‌های داخلی و استفاده از کارگران و مهندسان داخلی.

نوروزی به صحبت‌های مازنی اشاره و اظهار کرد: آقای مازنی ما را منتقد دولت دانستند که چنین طرحی را امضا کرده‌ایم. اما اینطور نیست، ما خدمتگزار به نظام و ملت هستیم. ما وکیل‌الدوله نیستیم و وکیل ملت هستیم. هرچه دولت آورد امضا نمی‌کنیم و تنها منافع ملی را در نظر می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این هنگام علی مطهری رئیس جلسه گفت:‌آقای نوروزی اینکه منتقد دولت باشید توهین نیست. همه ما گاهی منتقد و گاهی همراه دولت هستیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا