بین الملل

صادرات نفت سعودی به آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۵ ساله سقوط می‌کند

عربستان سعودی که در اوایل امسال سیلی از صادرات نفتی خود را به سوی آمریکا روانه کرده بود، حالا تقریبا ‌هیچ نفتی به این کشور نمی‌فرستد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، عربستان سعودی که در اوایل امسال سیلی از صادرات نفتی خود را به سوی آمریکا روانه کرده بود، حالا تقریباً هیچ نفتی به این کشور نمی‌فرستد.

طبق داده‌های تنکرترکرز در ماه ژوئن عربستان تنها یک محموله نفتکش به آمریکا صادر کرده است که این معادل ۱۳۳٫۰۰۰ بشکه در روز است. این میزان حدود ۱ دهم صادرات ۱.۳ میلیون بشکه در روز عربستان به آمریکا در ماه آوریل است. در آن ماه عربستان سعودی در جنگ قیمت نفت با روسیه بازارها را از نفت سرشار کرده بود.

تحلیل‌گران و تاجران می‌گویند اگر روند صادرات اندک عربستان سعودی به آمریکا در نیمه دوم ماه هم ادامه داشته باشد، واردات نفت آمریکا از عربستان می‌تواند به پایین‌ترین سطح ۳۵ سال اخیر برسد که این به بازیابی توازن صنعت نفت آمریکا کمک زیادی خواهد کرد.

یکی از مقامات نفتی سعودی در گفتگویی خصوصی گفته است صادرات نفت عربستان به آمریکا در نیمه دوم ماه و در ماه بعدی افرایش نخواهد یافت. کاهش صادرات نفت به بازار آمریکا که بسیار مورد توجه تاجران و سرمایه‌گذاران قرار دارد در تقویت سریع‌تر قیمت‌ها تأثیر خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا