امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ایمنی سیر در کریدورهای ریلی بین المللی با افتتاح خط دوم ریل کرج-قزوین / تسهیل دسترسی آسیای میانه به اروپا/ افتتاح ۱۰۴ کیلومتر آزادراه در استان ایلام

محمد اسلامی مراسم آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی استان‌های ایلام، البرز و مازندارن صبح امروز با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شکل ویدئو کنفرانس برگزارشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به افتتاح خط دوم  قطار کرج –قزوین گفت: پروژه خط دوم راه آهن کرج – قزوین به تولید به طول ۱۰۳ کیلومتر امروز( پنجشنبه) به بهره برداری رسید.

اسلامی افزود: احداث خط دوم برای ما بسیار مهم است زیرا به دنبال افزایش بهره وری و ایمنی هستیم؛ اکنون ۱۷۰ کیلومتر دیگر نیز تا زنجان باقی مانده است؛ در مجموع کار پیشرفت ۷۷ درصدی دارد و این میزان باقی مانده را نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهیم رساند.

او ادامه داد: این پروژه مهم در مسیر کریدور شرق به غرب (سرخس و اینچه برون به رازی) و کریدور شمال به جنوب (آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی) قرار دارد و موجب افزایش ایمنی سیر ناشی از حذف توقف و تلاقی قطارها می‌شود. در واقع این  خط، کریدور بین المللی ریلی محسوب می شود که شرق و غرب کشور را بهم متصل می کند و به اروپا و آسیای میانه متصل می شود،  به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با اشاره به افتتاح محور ساری- تاکام در استان مازندارن توضیح داد: راه اندازی این خط مطالبه به حق مردم است که سالها طول کشیده بود. طی یک و سال و نیم گذشته بیش از ۵۴ درصد از کار اجرایی شد که یک رکورد راهسازی به شمار می رود. ساخت راه در یک منطقه جنگلی با بارش‌های مداوم واقعا کار مشکلی است که خوشبختانه انجام شد.  علاوه بر این امروز در استان مازندران ۵۹ کیلومتر راه اصلی نیز به بهره برداری رسید.

اسلامی در خصوص پروژه‌های افتتاح شده در استان ایلام نیز گفت: امروز ۱۰۴ کیلومتر بزرگراه در این استان افتتاح شد که مهم ترین آن ها آزاد راه ایلام به مهران بود، در ایام عزاداری اربعین نبود این بزرگراه برای مردم مشکلاتی ایجاد می کرد.

او از آغاز ساخت دو بزرگراه خبر داد و گفت: ساخت بزرگراه ساری – قائمشهر که ترافیک زیادی د راین منطقه وجود دارد، امروز کلید خورد . همچنین در استان ایلام احداث آزادراه  نجف اشرف نیز کلید خورد که از پل زال، مورموری، دهلران و چیلات  به طول ۱۲۶ کیلومتر  عبور می کند و امیدواریم با هماهنگی دولت عراق بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و مردم از یک ازادراه پیشرفته بهره مند شوند.

او با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر نیز گفت: در استان مازندارن بیش از ۴۵۰ واحد مسکن مهر سالها نیمه کاره مانده بود که امروز به بهره برداری رسید، در استان ایلام نیز هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر به بهره برداری رسید و مردم از ماه‌های گذشته آن ها راتحویل گرفتند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نهضت تکمیل واحدهای مسکن مهر  و جشن اختتامیه آن ها را در دستور کار قرار داده ایم علاوه بر این طرح اقدام ملی مسن نیز همزمان انجام می شود و امروز در استان ایلام نیز آغاز شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا