امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ ایرلاینی بابت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جریمه نشده/ برقراری پروازهای ترکیه احتمالا از اول آگوست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هنوز دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی را دریافت نکرده‌ایم که بابت عدم اجرای آن به شرکتی تذکر داده شود یا مشمول جریمه شود، گفت: یاتا هیچ توصیه و دستورالعملی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حین پرواز نداشته و هیچ شرکت هواپیمایی هم در دنیا نسبت به فاصله گذاری اجتماعی اقدام نکرده است.

همچنین بخوانید

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره بازگشایی پروازهای ایران در مسیرهای خارجی اظهار داشت: هنوز هیچ تاریخ قطعی درباره از سرگیری پروازها اعلام نشده است اما طبق گفته وزیر خارجه ترکیه از ابتدای ماه اگوست (یازدهم مرداد ماه) احتمال انجام مجدد پروازها از/ به این کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با انجام پرواز به ترکیه امکان فروش تور هم وجود خواهد داشت، ادامه داد: اگر پروازها دایر شود امکان فروش تور هم به وجود می‌آید البته تمام این موضوعات به سیاست‌های کشور ترکیه در شرایط کرونا بستگی دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: پرواز به کشورهای خلیج فارس هم به صورت موردی انجام می‌شود.

اسعدی سامانی با اشاره به انجام پروازهای برنامه‌ای اظهار داشت: در هفته یک پرواز برنامه‌ای به پاریس، به لندن سه پرواز در هفته و آمستردام یک پرواز در هفته انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست، گفت: یاتا هیچ توصیه و دستورالعملی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حین پرواز نداشته و هیچ شرکت هواپیمایی هم در دنیا نسبت به فاصله گذاری اجتماعی اقدام نکرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: تمام مسافران یک بار در فرودگاه تب سنجی و حرارت سنجی می‌شوند و قبل از هر پرواز تمام هواپیما را ضد عفونی می‌کنند از سوی دیگر به تمام مسافران ماسک و دستکش داده می‌شود. همچنین با فیلتر و سیستم HEPA در هواپیماها، هوای داخل هواپیما هر چند دقیقه یک بار از بالا وارد و از پایین هواپیما خارج می‌شود بنابراین تهویه قوی در هواپیما وجود دارد. بنابراین تمام تدابیر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده و به کار گرفته شده است.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا تاکنون شرکتی بابت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جریمه شده، گفت: هنوز دستورالعملی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم که بابت عدم اجرای آن به شرکتی تذکر داده شود یا مشمول جریمه شود.

وی همچنین درباره دریافت بسته حمایتی و وام کرونایی اظهار داشت: از بخش هوایی، شرکت های مشمول دریافت وام کرونا به وزارت تعاون معرفی شدند اما این وزارتخانه تا کنون اقدامی نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت ها نکرده است. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا