انرژی

خروج غول انرژی ایتالیایی از پاکستان پس از ۲۰ سال

شرکت انی ایتالیا در حال بررسی فروش دارایی‌های اکتشاف و تولید انرژی خود در پاکستان پس از گذشت ۲۰ سال فعالیت در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که شرکت انی سرگرم کار با یک مشاور مالی برای ارزیابی علاقه خریداران به دارایی‌هایش در پاکستان است.

این دارایی‌ها شامل دارایی‌های تولید انی در بهیت، بدهرا و کادانواری و همچنین تاسیسات فرآوری و چندین دارایی غیرعملیاتی هستند.

همچنین بخوانید

انی تا سال ۲۰۱۹ سالانه ۳۷ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در پاکستان تولید کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک پایگاه فوتوولتائیک در پاکستان گشود که سالانه ۲۰ گیگاوات برق تولید می‌کند.

ارزش سهام انی پس از اعلام این خبر در بازار میلان صعود کرد و ارزش بازار این شرکت را به ۳۶ میلیارد دلار رساند. با این حال منابع آگاه اظهار کرده‌اند که رایزنی‌ها در مرحله اولیه هستند و این شرکت ممکن است از تصمیم برای فروش منصرف شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش این دارایی‌ها به منزله خروج انی از پاکستان خواهد بود که تولید گازش در سالهای اخیر روند یکنواخت پیدا کرده است. پیش از این سایر غولهای انرژی به فروش دارایی‌هایشان در پاکستان اقدام کردند. شرکت OMV در سال ۲۰۱۸ شرکتهای بالادستی خود در پاکستان را در قراردادی به ارزش ۱۵۸ میلیون یورو به شرکت هنگ کنگی یونایتد انرژی گروپ فروخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا