امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ذخیره‌سازی ۱۲ میلیون تن گندم/مصرف۲.۵میلیون تن گندم در ۳ ماه امسال

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی، میزان ذخیره‌سازی فعلی گندم در کشور را۱۲میلیون تن اعلام کرد وگفت:از این میزان شش میلیون تن مربوطه به سال گذشته و بقیه متعلق به محصول تولیدی سال جاری بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، اسماعیل اسفندیاری پور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه گندم انتقالی از سال ۹۵ به سال ۹۶ در کشور هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده است، افزود: از این میزان گندم ۲.۵ میلیون تن در سه ماهه سال جاری به مصرف رسیده و بقیه در انبارها موجود است.

وی همچنین از خرید شش میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تا بیستم تیرماه سال جاری از سوی شرکت غله و بازرگانی دولتی و شبکه تعاونی روستایی در کشور خبر داد و اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی این محصول راهبردی تا شهریور ماه امسال ادامه دارد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه نیازی به واردات گندم در سال جاری نیست، افزود: خوشبختانه تولید این محصول راهبردی با رویکرد افزایش بهره وری، حمایت از تولید با افزایش عملکرد در واحد سطح و مواردی از این دست هم اکنون به یک جایگاه مطمئنی در کشور رسیده است.

اسفندیاری پور برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه تولید پایدار گندم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امید می‌رود این برنامه‌ها با سرعت و قوت هرچه تمام‌تر در مملکت تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی گندم در ایران برای دومین بار در دولت تدبیر و امید تجربه شد، افزود: تولید پایدار گندم در مقایسه با سایر محصولات از جهات مختلف منجمله امنیت غذایی، اقتصادی، اجتماعی و … برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تاکید بر نقش بخش کشاورزی در اقتصاد کشور اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم میزان سرمایه در توسعه زیر ساخت های این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

وی یادآورشد: توسعه روش‌های نوین آبیاری، مکانیزاسیون و … از جمله زیرساخت های اساسی در بخش کشاورزی است که خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی در چند ساله اخیر در این حوزه ها صورت گرفته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا