صنعت، معدن، تجارت

برخی اصناف اگر حمایت نشوند از چرخه تولید خارج می شوند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اگر در این شرایط به اصناف کمک نشود برخی از اصناف از گردونه تولید خارج می‌شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، قاسم نوده فراهانی در نشست روز اصناف در جمع رؤسای اصناف تهران با بیان مشکلات اصناف در شرایط کرونا گفت: اگر در این شرایط به اصناف کمک نشود برخی از اصناف از گردونه تولید خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: اصناف در ۴ رده شغلی فعالیت دارند که به نوبه خود در زمان بیماری کرونا آسیب دیدند که در بحث پرداخت مالیات دچار مشکل هستند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: اصناف در این مدت کرونایی یا کار نمی‌کردند و یا اینکه اکنون با ۵۰ درصد طرفیت خود مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در زمان انقلاب و جنگ همیشه در صحنه بودند و در این شرایط نیز با تهیه بسته حمایتی به اقشار محروم کمک کرده است گفت: از مسئولین درخواست داریم که درحوزه مالیات به اصناف کمک کنند.

نوده فراهانی ادامه داد: در بحث تأمین اجتماعی نیز اصنافی که چند ماه تعطیل بودند باید حق بیمه پرداخت کنند که تقاضا داریم که درباره سهم کارفرما تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از اصناف بدلیل کار نکردن مشکل برگشت چک دارند که ما به رئیس بانک مرکزی نامه زدیم تافرصت تنفس ۳ ماه به اصناف دهند و اصناف را دریابند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا