صنعت، معدن، تجارت

بازدید هفتگی از صنایع قزوین در راستای حل مشکلات تولید است

قزوین- رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی قزوین در راستای گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران و حرکت در مسیر رونق و جهش تولید است.

عزیزالله افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم استان قزوین بازدیدهای مستمری است که با حضور استاندار و مدیران اقتصادی برای شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: باور داریم که حل مشکلات صنعت و تولید از پشت میز ممکن نیست و حضور در شهرک‌ها و مناطق صنعتی با رویکرد بررسی مسائل در محل شیوه مناسبی است که به نظر می‌رسد باید تداوم یابد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین یادآور شد: در بازدید از واحدهای صنعتی در کنار شناسایی مشکلات در خط مقدم تولید در محل تصمیم می‌گیریم و حرف صنعتگران و تولیدکنندگان را هم می‌شنویم و اگر در استان توانستیم تصمیم می‌گیریم و اگر نشد به تهران منعکس می‌کنیم و دنبال مصوبات کار گروه‌ها و جلسات هم هستیم.

وی اظهار داشت: هر هفته مشکلات صنایع را پیگیری می‌کنیم و از وزرای مربوطه و مدیران مرتبط وقت می‌گیریم و با کمک و حضور استاندار تلاش می‌شود مشکلات حل شود و هر گونه پیگیری برای رونق و جهش تولید که نیاز باشد را انجام می‌دهیم تا راهبردهای وزارت صنعت نیز در این زمینه عملیاتی شود.

احیای ۵۵ واحد صنعتی در دستور کار است

افضلی در ادامه به ضرورت احیای واحدهای صنعتی برای بازگشت به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: در استان قزوین حدود ۵۵ واحد با اشتغال حدود ۶ هزار نفر دچار بحران و مشکلات جدی است که برای احیا و بازگشت آنها به چرخه تولید اقدام لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: پایش مستمر و روزانه و به روز رسانی واحدهای صنعتی غیر فعال و راکد در دستور کار است تا با احیای آنها به اشتغال پایدار هم کمک شود.

تحریم‌ها به تقویت خودباوری صنعتگران کمک کرده است

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در کنار همه مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده اما یک فرصت هم برای تقویت خودباوری در این فضا ایجاد شده که باید از آن استقبال کنیم زیرا شاید در شرایط عادی این موفقیت‌ها ممکن نمی‌شد لذا تلاش می‌کنیم تا این توانمندی‌های خود را بیشتر تقویت کنیم.

افضلی اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با بخش صنعت باید پر رنگ تر شود و با نیازسنجی از سوی دانشگاه و حرکت در مسیر تولید دانش بر اساس نیاز صنعت می‌توان دانشجویانی را تربیت کرد که با نیاز صنعت آشنا شده و بازار کار هم داشته باشند.

وی گفت: به روز رسانی شرایط تولید، تقویت بخش صادرات، تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش، روان سازی امور از مهمترین چالش‌هایی است که با حل آنها می‌توان به جهش تولید در این شرایط کمک کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا