بین الملل

کاهش ۱۶ درصدی واردات نفت هند

واردات نفت خام هند در ماه مه سال جاری میلادی شاهد بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۵ تاکنون بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، واردات نفت خام هند در ماه مه نسبت به پارسال ۲۲.۶ درصد افت داشت و بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۵ تا کنون را تجربه کرد، زیرا محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور سبب کاهش تقاضای سوخت و تولید پالایشگاهی این کشور شد.

داده‌های مربوط به برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل نفت در روز جمعه (۳۱ خردادماه) نشان داد واردات نفت خام هند ۱۴ میلیون و ۶۱۰ هزار تن کاهش یافته که این کمترین میزان واردات از سال ۲۰۱۵ است.

واردات سالانه فرآورده‌های نفتی هند نیز در مقایسه با سال قبل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تن رسید، این در حالی است که صادرات ۵.۹ درصد افزایش یافت و به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن رسید. با افزایش صادرات در ماه مه، نهمین افزایش ماهانه صادرات رقم خورد، زیرا کاهش تقاضای داخلی سبب شد شرکت‌ها بتوانند فرآورده‌های بیشتری صادر کنند.

این کشور محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا را در مناطق کم‌ریسک کاهش داده است که انتظار می‌رود سبب بهبود تقاضای نفت خام و افزایش فرآوری آن شود.

تازه‌ترین داده‌های مربوط به ماه مه نشان داد تقاضای سوخت ۵۰ درصد افزایش یافته است که نشانگر احیای کند فعالیت اقتصادی هند است.

صادرات گازوئیل که همچنان سهم عمده صادرات هند را به خود اختصاص داده، تقریباً ۳۳ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تن رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد هند رقم واردات نفت خام سالانه در ماه آوریل را به ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تن تغییر داده که نسبت به رقم گزارش‌شده پیشین ۱۷ میلیون و ۲۸۰ هزار تنی، کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا