بین الملل

بازگشایی مسیر کلیدی تجارت بین افغانستان و پاکستان

مقامات پاکستان و افغانستان توافق کردند که یک مسیر تجاری کلیدی برای تجارت بین مرزی خود را از روز دوشنبه بازگشایی کنند. هدف از این اقدام تقویت تجارت دوجانبه و اقتصاد در هر دو کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، مقامات پاکستان و افغانستان توافق کردند که یک مسیر تجاری کلیدی برای تجارت بین مرزی خود را از روز دوشنبه بازگشایی کنند. هدف از این اقدام تقویت تجارت دوجانبه و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی در هر دو کشور است.

پاکستان در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۴ مرز غلام خان در استان وزیرستان شمالی را مسدود کرد. این اقدام پس از این انجام شد که ارتش با شبه‌نظامیان خارجی و پاکستانی درگیر شد. در مارس ۲۰۱۸ این مرز دوباره به صورت آزمایشی باز شد.

سفیر افغانستان در پاکستان، عاطف مشعل در مصاحبه با شین‌هوا تاکید کرد که پاکستان توافق کرده تا از روز دوشنبه مرز غلام خان را بازگشایی کند.

مشعل گفت: مرز غلام خان برای واردات و صادرات باز خواهد شد و به سومین مسیر کلیدی تجارت بین دو کشور تبدیل می‌شود.

او گفت: تاجران افغان میوه‌های خود را از طریق مرزهای دیگری نظیر طورخم و چمن در خیبر پاختونخوا و استان بلوچستان پاکستان صادر خواهند کرد.

یک مقام استان وزیرستان شمالی پاکستان هم در گفتگو با شین‌هوا گفت: مقامات دو کشور توافق کرده‌اند که تجارت بین‌مرزی از این مسیر با توجه به ضوابط لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا