صنعت، معدن، تجارت

اثر کنترل بازار ارز در روزهای آینده مشخص می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای نوسانات مقطعی نمی‌توانیم سیاست‌های کلان را تغییر دهیم، گفت: تمام تلاش در بازار ارز، کنترل نرخ ارز است و در روزهای آینده، اثرات آن را می‌بینیم.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در برنامه اخبار ۲۱، گفت: سیاست اقتصادی به نحوی برنامه ریزی شده که نقدینگی کنترل شود و تورم در محدوده ۲۲% باشد . تحولات بازارهای جهانی و کرونا خود باعث بروز این اتفاقات شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در حال حاضر ناترازی بین عرضه و تقاضا وجود دارد که البته بحث های سیاسی و قطعنامه آژانس نیز موثر بوده و جو روانی را ایجاد کرده است. اما در حالت کلی آنچه مهم است قیمت نرخ در نیما است که میانگین ۱ ماهه گذشته زیر ۱۶هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: برای شوک های موقتی نمی‌توانیم سیاست های کلان اقتصادی را تغییر دهیم؛ اما تمام تلاش برای کنترل است و در روزهای آینده، اثرات آن را می بینیم که سامانه نیما اثرات بیشتری را در بازار ارز خواهد داشت.

همتی ادامه داد: ایفای تعهدات صادرکنندگان مهم است؛ چراکه بخش عمده ای از ارز مورد نیاز کشو رباید از طریق صادرات غیرنفتی تامین شود؛ بنابراین امیدواریم در این مدت، صادرکنندگان شتاب بیشتری به وارد شدن ارز خود به کشور بدهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا