ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرانجام iOS ۱۴ رونمایی شد

اپل سرانجام در جریان برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود، از نسخه جدید سیستم عامل ios ۱۴ به صورت رسمی برای آیفون و آی‌پاد تاچ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت اپل که هر ساله در همایش و کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های خود با تمرکز بر روی مسائل نرم افزاری پرده برداری می‌کند، در جریان برگزاری همایش امسال نیز جدیدترین نسخه از سیستم عامل ios را که از ماه‌ها پیش شایعات و گزارش‌های مختلفی در خصوص جزئیات آن منتشر شده بود، به صورت رسمی برای آیفون و آیپاد تاچ معرفی کرد.

این نسخه جدید از سیستم‌عامل ios قابلیت و امکانات جدید و منحصر به فردی دارند تا تجربه بهتری را برای کاربران گوشی‌های آیفون به ارمغان بیاورد. همچنین این نسخه از لحاظ ظاهری نیز میزبان تغییرات متعددی بوده است که انتظار می رود مورد توجه و رضایت کاربران قرار بگیرد.

همچنین بخوانید

در نسخه آی او اس ۱۴ قابلیت جدیدی تحت عنوان کتابخانه اپلیکیشن (Apps Library) وجود دارد که در راستای سازماندهی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه عمل می‌کند بدین ترتیب اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار در apps library آن سازماندهی شده و کاربران نیز مجبور نخواهند بود آیکون تمام اپلیکیشن ها را بر روی صفحه اصلی مشاهده کنند.

همچنین کاربران در صورت تمایل می توانند از قابلیت جدید دیگری که به این نسخه اضافه شده، برای نمایش فهرست وار اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

همچنین امکان مهم دیگری که به این نسخه اضافه شده است، پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر (picture in picture) است که از مدت‌ها پیش کاربران از اپل خواسته بودند آن را به ios اضافه کند. این قابلیت بدین صورت است که پنجره های شناوری بر روی اپلیکیشن‌های موردنظر باز شده و کاربر قادر خواهد بود اندازه آن را تنظیم کرده و یا پنجره‌ها را به حاشیه نمایشگر بفرستد.

اپل در ios ۱۴ میزبان اپلیکیشن جدیدی تحت عنوان Translate  است که به طور اختصاصی برای مکالمات کاربران طراحی و توسعه داده شده است و قابلیت فعالیت به صورت آفلاین را دارد.

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند مکالمات خود را به زبان مورد نظر خود را ترجمه کنند که هم اکنون توانایی پشتیبانی از ۱۱ زبان مختلف جهان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، عربی، پرتغالی و روسی را دارد.

قابلیت کاربردی دیگری که به این نسخه افزوده شده است، app clip نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد پیش از دانلود یک اپلیکیشن، به طور موقت و محدود آن را بر روی دستگاه خود اجرا کند و در صورت تمایل، آن را بر روی گوشی خود از فروشگاه آنلاین اپ استور اپل نصب و دانلود کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا