بین الملل

افزایش بدهی خانوارهای فقیر انگلیسی با پاندمی کرونا

یک مطالعه جدید نشان داد که خانوارها فقیر انگلیسی با وجود پاندمی کرونا مجبور شدند برای گذران زندگی بیش از پیش وام بگیرد و بدهی خود را بالا ببرند.

همچنین بخوانید
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، یک مطالعه جدید نشان داد که خانوارها فقیر انگلیسی با وجود پاندمی کرونا مجبور شدند برای گذران زندگی بیش از پیش وام بگیرد و بدهی خود را بالا ببرند در حالی که خانوارهای ثروتمند توانسته‌اند در این دوره ثروت خود را افزایش دهند.
طبق تحقیقات جدید ریسرچ فاندیشین، در حالی که خانوارهای انگلستان با بدترین رکود اقتصادی خود در بیش از ۱۰۰ سال گذشته روبرو شده‌اند، این بحران باعث شده تا نابرابری ثروت از گذشته بیشتر شود.
نتیجه این تحقیقات نشان داد که ۲۵ درصد خانوارهای با درآمد کمتر برای عبور از بحران کرونا و گذران زندگی وام گرفته‌اند که این ۲ برابر این میزان در بین خانوارهای با درآمد بالاتر است.
در این گزارش آمده است: یک کارگر معمولی که در بخش‌های تعطیل شده اقتصاد فعال بوده، در ماه می به طور متوسط ۱۹۰۰ پوند پس‌انداز در حساب خود داشته و یک کارگر فعال در بخش‌هایی که به صورت دورکاری به کار خود ادامه دادند، به طور متوسط ۴۷۰۰ پوند در حساب خود داشته است.
از سوی دیگر افراد ثروتمندتر که با بسته شدن اقتصاد نتوانسته‌اند مانند گذشته پول خود را مصرف کنند رو به ذخیره کردن آن آورده‌اند که این منجر به افزایش ثروت آنها شده است. بیش از ۳۰ درصد از افراد طبقه ثروتمند انگلستان در ماه اول پاندمی با افزایش پس‌انداز روبرو شده‌اند.
طبق این گزارش پاندمی کرونا باعث شده است تا نابرابری ثروت در انگلستان افزایش یابد. فاصله ثروت ۱۰ درصد فقیر با ۱۰ درصد ثروتمند انگلستان به طور متوسط ۳۷۰٫۰۰۰ پوند در دهه اخیر افزایش یافته و در بازه ۲۰۱۶-۲۰۲۰ به ۱.۴ میلیون پوند رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا