صنعت، معدن، تجارت

بازگشایی مرز ریلی اینچه برون با ترکمنستان بعد از ۴ماه

سخنگوی گمرک گفت: با پذیرش ۳۰و اگن سیمان صادراتی به مقصد ترکمنستان در ساعت ۱۹:۱۵ عصر امروز سه شنبه پس از چهار ماه مسیر ریلی اینچه برون با ترکمنستان بازگشایی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: پس از توقف چهار ماهه فعالیت مرزی، در “اینچه برون” گلستان با کشور ترکمنستان در مسیرهای ریلی و جاده‌ای، عصر امروز ۳۰ واگن سیمان به وزن هزار و۹۵۰ تن از طریق مرز ریلی به کشور ترکمنستان صادر شد.

وی افزود: امروز ۶ واگن دیگر کالای صادراتی کشورمان نیز از مسیر ریلی گمرک لطف آباد خراسان رضوی نیز پس از توقف طولانی مدت به ترکمنستان صادر شد و با بازگشایی مسیر ریلی مرز تجاری اینچه برون سومین گذرگاه مشترک بین ایران و ترکمنستان بعد از توقف طولانی بازگشایی شد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: از پنجشنبه گذشته نیز بیش از ۱۲۰و اگن کالای صادراتی از مرز سرخس به ترکمنستان صادر شد.

سخنگوی گمرک افزود: با عبور واگن‌ها از داکت و تونل‌های ضد عفونی در مرز، کالاها به سمت ترکمنستان انتقال می‌یابد.

لطیفی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ واگن دیگر حامل سیمان، رول پلاستیک، کاشی و سرامیک، ظرف شیشه‌ای، وسایل پارک بازی، میلگرد و سنگ معدنی در صف انتظار برای صادرات به مقاصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان از مرز اینچه برون هستند.

وی افزود: صادرات مواد غذایی به ترکمنستان همچنان متوقف است و کالاهای صادراتی مورد پذیرش این کشور فاسدنشدنی و کالاهای غیرخوراکی است.

گفتنی است با بازگشایی مسیرهای ریلی بین ایران و ترکمنستان و افتتاح پل خودرویی” دوستی” در سرخس، انتظار می‌رود مسیرهای جاده‌ای نیز توسط عشق آباد بازگشایی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا