اقتصاد کلان

از تحقق اقتصاد مقاومتی در دل کویر تا واردات ۵ هزار تن عدس در فروردین ماه / سرسختی پیاز برای اُفت قیمت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، اقتصاد در هفته گذشته با خبر‌های فراوانی همراه بود که در این گزارش به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

در حالیکه همه منتظر شنیدن خبر آغاز تولید خورو‌های فولکس واگن در ایران بودند، خبری منتشر شد مبنی براینکه این خودروساز آلمانی سرانجام مجوز واردات سه مدل از خودرو‌های خود را از طریق ماموت خودرو به ایران داده است تا سرمایه گذاری فولکس در ایران تبدیل به رویا شود.

همچنین بخوانید

در ابتدای هفته بررسی آمار گمرک حاکی از آن بود که در نخستین ماه از سال ۹۶ بیش از ۵ هزار و ۷۷۴ تن عدس از کشورهای مختلف جهان وارد کشور شده و در این میان امارات متحده عربی بزرگترین صادرکننده عدس به کشور بوده است.

در این میان رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به میزان گفت که طی هفته گذشته بیشترین افت قیمت طلا در بازار جهانی اتفاق افتاد این کاهش تاثیر خود را در بازار طلا و سکه داخلی ما نیز گذاشت.

در روز یکشنبه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به اینکه گرمای هوا باعث افزایش تلفات مرغ و کاهش تولید شده، اعلام کرد که همین امر قیمت مرغ را بالا برده است.

مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود که در انتهای تابستان واریز خواهد شد باید به سامانه سهام عدالت مراجعه و شماره شبای خود را ارائه دهند به همین دلیل میزان در گزارشی دریافت شماره شبا  از تمامی بانکها را تسهیل کرده است.

 شهرستان آران و بیدگل یکی از مناطق گرم و خشک کشور محسوب می‌شود، اما به دلیل رونق کاشت درختان پسته در این منطقه افراد زیادی را مشغول به کار کرده و روند مهاجرت از این شهر نزولی است.

در نشست خبری مدیرعامل مپنا بهره برداری از جدیدترین توربین گازی را یک موفقیت علمی دانست که به وسیله آن ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت تولید افزایش می یابد.

سخنگوی وزارت ارتباطات اعلام کرد: حذف اینترنت حجمی که چند روزی است در رسانه‌ها مطرح شده صحت ندارد.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به ۱۶ تیرماه سال جاری، ۳ گروه کالایی با کاهش قیمت، ۵ گروه کالایی با افزایش قیمت، و ۳ گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان این که در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۷ مبادلات ایران و چین رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرده گفت: این رشد عمدتا به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مواد خام معدنی بوده است. 

هرساله در برخی از ماه‌های سال مشکل نوسان قیمت برخی از محصولات کشاورزی افراد را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند و دراین بین قیمت پیاز مدتی است که خبر ساز شده است و علت گرانی کاهش سطح زیر کشت پیاز عنوان شد.

 محاسبه سود روزشمار و بلند مدت از سوی بانک‌ها و موسسات فرمول خاص خود را دارد که در این گزارش به آن اشاره شده و بر اساس آن می توان هر مبلغ سرمایه را با هر نرخ سودی محاسبه کرد.

 در این میان رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم ایجاد تسهیلات و تمهیداتی برای مشوق‌های اشتغال گفت: طرح حمایت از اشتغال در مراحل تایید بوده و فعلا در حد پیشنهاد است.

در هفته‌ای که گذشت گروه پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و ایران خودرو از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و سایپا و ایران خودرو دیزل، گروه بهمن به دلیل عدم شفافیت در گزارشات معامله نشد.

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز شنبه ۹۶/۰۴/۱۷

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز یک شنبه ۹۶/۰۴/۱۸

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز دوشنبه ۹۶/۰۴/۱۹

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز سه شنبه ۹۶/۰۴/۲۰

بسته اقتصادی میزان از بازار در روز چهارشنبه ۹۶/۰۴/۲۱

 

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا