اقتصاد کلان

لاگارد: بدترین بخش کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم

رئیس بانک مرکزی اروپا نسبت به بروز موج دوم همه گیری کرونا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد با ابراز امیدواری نسبت به تقویت تدریجی رشد اقتصادی منطقه یورو گفت که این منطقه احتمالا بدترین بخش کرونا را پشت سر گذاشته است اما با توجه به بالا باقی ماندن میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف ممکن است شاهد ایجاد موج دوم کرونا نیز باشیم.

وی از مقامات و سیاستگذاران مالی و پولی جهان خواست تا خود را برای مواجهه با موج دوم کرونا آماده کنند و افزود: یک نکته مهم ان است که توجه کنیم روند احیای رشد اقتصادی ممکن است تدریجی، چند مرحله ای و تکاملی باشد. ممکن است برخی از بخش های اقتصادی نیرومندتر از قبل ظهور کنند و برخی از بخش های اقتصادی نظیر تفریح و سرگرمی شاید دیگر هیچ گاه به سطوح قبل از زمان شیوع کرونا باز نگردند.

همچنین بخوانید

در هفته های اخیر بانک مرکزی اروپا اعلام کرده سقف خرید برنامه اوراق خود در بازارهای مالی با هدف تقویت رشد اقتصادی و جلوگیری از ورشکستگی بنگاه ها را با ۶۰۰ میلیارد یورو افزایش به ۱.۳۵ تریلیون یورو می رساند. نرخ بهره نیز از مدت ها پیش منفی شده است که پایین ترین سطح ثبت شده در طول تاریخ منطقه یورو محسوب می شود.

سال گذشته کشورهای عضو منطقه یورو به طور متوسط رشد ۰.۷ درصد را تجربه کرده بودند اما بر اساس پیش بینی صورت گرفته توسط صندوق بین المللی پول،   امسال این رشد به منفی ۵.۸ درصد ولی در سال آینده به ۲.۴ درصد خواهد رسید.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا