خودروصنعت، معدن، تجارت

افزایش قیمت تایر در راه است

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: افزایش قیمت تایر در راه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «سیدمحمد حسین مولاخواه» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه تایرسازها تامین نشده است.

وی اظهارداشت: سازمان حمایت بیش از یکسال است که آخرین قیمت تایر را بر اساس نرخ مصوب و توافق صورت گرفته با شرکت‌های تایرسازی اعلام کرده است.

همچنین بخوانید

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: پس از این قضیه درخواست های متعددی از بابت افزایش قیمت تایر داشتیم که نرخ ارزشان به ارز نیمایی تغییر کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم بحث تولید تایر در داخل ادامه دار باشد و تامین بازار را از ناحیه تولید داخلی دنبال کنیم پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر بصورت علی الحساب و مقطعی به کارگروه تنظیم بازار ارائه شد.

مولاخواه بیان داشت: هفته گذشته کارگروه ستاد تنظیم بازار با این پیشنهاد موافقت کرد و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد.

وی همچنین در خصوص تعیین ضوابط برای توزیع تایر به رادیو گفت: بطورکلی سه مقطع فروش (درب کارخانه، عمده فروشی و خرده فروشی) با درصد سود مجاز برای تایر در نظرگرفته شده که باید این ضوابط رعایت شود.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: به شرکت‌های تایرسازی گفته شده روش فروش خود را تغییر دهند چرا که قرار نیست تمامی عرضه تولید آن‌ها بصورت مستقیم باشد.

مولاخواه تصریح کرد: اگر شرکت ها این سه مقطع را رعایت نکنند به یقین در بحث فروش تایر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهارداشت: اگر تایر برای توزیع در اختیار واحدهای صنفی قرار نگیرد بدون شک با مشکل رو به رو می ‌شوند و از طرفی جلوی واردات گرفته شده و امکان انجام واردات برای آن‌ها هم وجود ندارد.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یادآورشد: این اتفاقاتی که در بحث توزیع می افتد به یقین بازار سیاه ایجاد خواهد کرد و افراد بصورت غیر مستقیم خرید خود را انجام می دهند و در ضمن قیمت های مصوب هم رعایت نمی شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا