اقتصاد کلان

ممنوعیت صادرات اقلام کرونا برداشته شد

بعد از آنکه در اواخر سال گذشته صادرات اقلام مرتبط با کرونا ممنوع شده بود به تدریج برخی موارد از این لیست خارج شدند؛ ‌به طوری طی آخرین اعلام به گمرک ایران ممنوعیت صادرات تجهیزاتی همچون لباس‌های گان و ماسک N۹۵ لغو شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، با شیوع ویروس کرونا و در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با این ویروس و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور از اسفند ماه سال گذشته بود که ممنوعیت صادرات برخی اقلام و تسریع در واردات آنها به گمرکات اعلام شد.

بر این اساس کلیه گمرکات کشور موظف شدند تا نسبت به اعمال ممنوعیت ها و محدودیت درخصوص رویه صادرات در حوزه های تجهیزات پزشکی مانند ماسک، لباس گان، دستکش، محصولات بهداشتی مانند آب ژاول، ضدعفونی کننده ها، صابون، مایعات شوینده، الکل و  همچنین اقلام نساجی و سلولزی مانند منسوج نبافته، کاغذ تیشو، دستمال کاغذی و بهداشتی و… اقدام کنند.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر در حوزه واردات نیز گمرک موظف بود نسبت به اتخاذ تدابیر لازم درخصوص ترخیص و حمل فوری اقلام مرتبط با کرونا تمهیدات لازم را در نظر گرفته و اقدام کند، در عین حال که برای برخی اقلام ممنوعیت حقوق ورودی در نظر گرفته شد.

اما طی مدت اخیر عدم صادرات برخی از اقلام لغو شده است و در تازه‌ترین اعلامی که از سوی وزارت صمت به گمرک ایران صورت گرفته ممنوعیت صادرات اقلامی مانند کیت سرولوژی، لباس یکسره، گان و شان، شیلد محافظ صورت و ماسک N۹۵ برداشته شده است و از این رو گمرکات باید نسبت به صادرات این اقلام اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا