انرژی

انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد طی ۱۴ رویداد معرفی فناوری

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۵۹ نیاز فناورانه صنعت با برگزاری ۱۴ رویداد فناورانه معرفی شد، گفت: برگزاری این رویدادها منجر به انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد سه روزه مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق با اشاره به سابقه راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۹ برای تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای مختلف تشکیل شده است.

وی آغاز فعالیت‌های صندوق نوآوری را از سال ۹۲ دانست و اظهار کرد: این صندوق یک نهاد عمومی غیر دولتی است که زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود و از پاییز سال ۹۷ هیات عامل سوم صندوق کار خود را شروع کرده است.

همچنین بخوانید

ملکی‌فر با بیان اینکه این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی، نوپا، دانش‌بنیان نوع یک و دو، در چهار دسته خدماتی از قبیل تسهیلات به صورت وام‌های با نرخ ترجیحی، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری، توانمندسازی  ارائه می‌دهد، ادامه داد: ابزارهای مختلف صندوق برای تعامل مالی قراردادهای همکاری فناورانه لیزینگ و انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه و بلاعوض دیده شده است و در بخش تقاضا نیز شرکت‌های صنعتی می‌توانند تا ۸۰ درصد خدمات دانش‌بنیان را در قالب لیزینگ با نرخ ۳ درصد و برای سه سال دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات در گردش و تسهیلات تولید را از دیگر تسهیلات این شرکت دانست که کمک می‌کند شرکت‌ها ظرفیت تولید خود را با نیاز مشتری ارتقا دهند، یادآور شد: در راستای معرفی خدمات این صندوق، تاکنون رویدادهای معرفی نیازهای فناورانه صنایع را برگزار کردیم و در سال گذشته ۱۶۵۹ نیاز فناورانه صنعت با برگزاری ۱۴ رویداد در حوزه‌های فضایی، کاشی و سرامیک، فولاد، رباتیک و هوش مصنوعی و غیره برگزار شد.

ملکی‌فر ادامه داد: در این رویدادها بیش از ۱۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند که به انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شده است.

وی گفت: به هم‌رسانی واحدهای صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان  یک تیر و چند نشان است که شامل تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ در شرایط تحریم، تزریق فناوری پیشرفته به صنایع متعارف و تقویت رقابت‌پذیری آنها، تقویت روحیه خودباوری، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلق درآمدهای پایدار، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش‌آموختگان جوان دانشگاه‌ها می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا