امور زیربناییتعاون و اشتغال

ارائه تسهیلات به تعاونی ها از محل صندوق توسعه ملی

معاون وزیر کار گفت: برای حمایت از تعاونی ها، مقرر شده از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به تعاونی‌ها اختصاص یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد کبیری در حاشیه وبینار بینالمللی تجربه نگاری الگوهای کسب و کارهای تعاونی در کشورهای منتخب که امروز با حضور وزیر تعاون برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها توسط صندوق ضمانت تعاون به میزان ۷۵ درصد، امضای تفاهم نامه با معاونت علمی رئیس جمهور برای حمایت بیشتر از تعاونی‌های دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان تعاونی در سراسر کشور از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک توسعه تعاون و افتتاح اتحادیه تعاونی‌های تسهیلگر سه اقدام جدید ما برای حمایت از تعاونی‌های کشور بوده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه دانش بنیان مقرر شده با کمک صندوق نوآوری و بانک توسعه تعاون یک خط اعتباری برای تعاونی‌های دانش بنیان ایجاد شود تا تعاونگران با مراجعه به شعب بانک توسعه تعاون بتوانند تسهیلات با نرخ ترجیحی بگیرند. همچنین وزارت کار برای محرومیت زدایی از طریق تشکیل تعاونی‌های روستایی و رساندن محصولات تعاونی‌های خُرد به بازارهای هدف از طریق بنگاه‌های پیشران به وسیله اتحادیه تعاونی‌های تسهیلگر که شامل ۴۱ تعاونی می‌شود، اقدام خواهد کرد.

ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها از محل صندوق توسعه ملی

کبیری در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۴ هزار تعاونی در سراسر کشور داریم که ۵۴ درصد از آنها در حوزه تولید فعال هستند، گفت: در شرایط موجود کشور و پیامدهای خارجی همچون شیوع کرونا و تحریم‌های آمریکا باید بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها جهت افزایش تاب آوری اقتصاد، جذب سرمایه‌های خرد مردم و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

وی افزود: برای حمایت از تعاونی‌ها در شرایط کرونا طبق مذاکراتی که وزیر کار داشت، مقرر شد به زودی در کنار تسهیلات بانک توسعه تعاون از محل صندوق توسعه ملی نیز تسهیلاتی به تعاونی‌ها ارائه شود. البته تعاونی‌ها می‌توانستند جهت دریافت تسهیلات به سامانه کارا نیز مراجعه کنند.

اختصاص خط اعتباری ۱۱۰ میلیارد تومانی برای تولید لوازم بهداشتی

معاون امور تعاون وزیر کار همچنین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها در شرایط کرونا گفت: یک خط اعتباری ۱۱۰ میلیارد تومانی با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون برای تولید لوازم بهداشتی توسط تعاونی‌ها در نظر گرفته بودیم.

وی افزود: بر همین اساس از اسفند سال گذشته تاکنون ظرفیت تولید لوازم بهداشتی تعاونی‌ها (گان، ماسک و …) دو برابر شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا