بین الملل

توریسم جهانی در بدترین سناریو ۳.۳ تریلیون دلار ضرر می‌کند

در صورتی که با محدودیت‌های وضع شده در کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بخش توریسم ۱ سال تعطیل بماند، خسارتی که توریسم جهانی از پاندمی کرونا خواهد دید به ۳.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، تحقیق جدید سازمان ملل نشان داد در صورتی که به علت محدودیت‌های وضع شده در کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بخش توریسم ۱ سال تعطیل بماند، خسارتی که توریسم جهانی از پاندمی کرونا خواهد دید به ۳.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

یوان‌سی‌تی‌ای‌دی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، در گزارش خود بر تأثیر منفی پاندمی کرونا بر صنعت توریسم جهانی تاکید کرد و در این زمینه وقوع ۳ سناریو را محتمل دانست. در حالی که در همه این سناریوها به ضررهای هنگفتی اشاره شده است، با این حال شدت این ضررها به مدت زمانی بستگی دارد که افراد در تعطیلات از رفتن به مسافرت محروم بمانند.

طبق این گزارش، اگر محدودیت‌های قرنطینه‌ای ۴ ماه دیگر باقی بمانند، توریسم جهانی حداقل ۱.۲ تریلیون دلار یا ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهان، ضرر می‌کند. اگر قرنطینه ۴ ماه بیشتر طول بکشد میزان این ضررها به ۲.۲ تریلیون دلار یا ۲.۸ درصد خواهد رسید. طبق بدترین سناریو، یک توقف ۱۲ ماهه برای توریسم جهانی می‌تواند ۳.۳ تریلیون دلار یا ۴.۲ درصد تولید ناخالص داخلی، به این صنعت لطمه بزند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا