انرژی

نفت اقبال افزایش قیمت نیافت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و ضعیف شدن احیای تقاضا، رشدی که اوایل معاملات داشت را از دست داد و کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته ۴.۳ درصد رشد هفتگی داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید در حالی که ابتدای معاملات تا مرز ۴۰ دلار و ۷۹ سنت صعود کرده بود.

همچنین بخوانید

در پی گزارش افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۱۶ ایالت آمریکا طی پنج روز نخست ماه میلادی جاری، نگرانیهای فزاینده‌ای نسبت به احتمال محدود شدن تقاضا برای سوخت به دلیل اقدامات قرنطینه ای وجود دارد.

ایالت فلوریدا که با افزایش موارد ابتلا روبرو شده، برخی از محدودیتها را برای بازگشایی اقتصادی دوباره احیا کرده و کالیفرنیا و تگزاس که دو ایالت پرجمعیت و از نظر اقتصادی مهم آمریکا هستند، با نرخ بالای ابتلا مواجه شده اند.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره اظهار کرد: احتمال از بین رفتن تقاضا بر اثر وضع مجدد محدودیتهای قرنطینه به همراه تصمیمات اوپک پلاس در خصوص تسهیل محدودیتهای عرضه، قیمتهای نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

اوپک و متحدانش به کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز نفت در ژوییه برای سومین ماه متوالی ادامه دادند اما پس از ژوییه، محدودیت عرضه آنها از ماه میلادی آینده تا دسامبر به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش عرضه این گروه همزمان با ضعیف شدن تقاضا برای سوخت به خصوص بنزین در آمریکا، نگرانیهای بازار را در روزهای اخیر تشدید کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: تقاضا برای سوخت در تعطیلات تابستانی آمریکا اندک مانده و معرفی مجدد تدابیر قرنطینه مانع بزرگی برای احیای تقاضا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار موسسه امریکن پترولیوم درباره میزان ذخایر نفت آمریکا روز سه شنبه و آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که آمار نشان دهد ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا