بین الملل

درآمد خرده‌فروشی آمریکا ۵۷ درصد سقوط کرد

درآمد عملکردی سه ماهه اول بخش خرده‌فروشی آمریکا نسبت به سال قبل ۵۷.۷ درصد سقوط کرد. این بدترین عملکرد درآمدی بخش خرده‌فروشی از آغاز ثبت درآمد این بخش در ۱۹۹۰ تا کنون است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، درآمد عملکردی سه ماهه اول بخش خرده‌فروشی آمریکا نسبت به سال قبل ۵۷.۷ درصد سقوط کرد. این بدترین عملکرد درآمدی بخش خرده‌فروشی از آغاز ثبت درآمد این بخش در ۱۹۹۰ تا کنون است.

این در حالی است که اگر وال‌مارت را از لیست خرده‌فروشان حذف کنیم درآمد سایر خرده‌فروشان آمریکا در ۳ ماهه اول با سقوطی ۷۱.۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

بزرگترین سقوط قبلی درآمدهای خرده‌فروشان مربوط به بحران بزرگ اقتصادی ۲۰۰۸ بود. در ۳ ماهه چهارم ۲۰۰۸ درآمد خرده‌فروشان ۲۶.۶ درصد نسبت به سال قبل خود افت کرد. این بزرگترین سقوط پس از ترکیدن حباب «دات کام‌ها» در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۰۰ بود. درآمد خرده فروشان در این سه ماهه ۱۱.۷ درصد سقوط کرده بود.

برخی از شرکت‌های فعال در این بخش در مواجهه با بحران کرونا با اقداماتی نظیر اخراج نیرو و تعطیلی موقت به صرفه‌جویی مالی رو آوردند و برخی دیگر تجارت خود را به طور دائمی تعطیل کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا