امور زیربناییراه و ساختمان

وام ودیعه فقط به معاملات دارای کد رهگیری تعلق می‌گیرد/ به تعاونی‌ها و سازندگان بدنام اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مستاجران با واحدهای بین ۹۰ تا ۷۵ متر می‌توانند از تسهیلات ودیعه استفاده کنند. نکته مهم دیگر این است که فقط مستاجرانی وام ودیعه می‌گیرند که قرارداد رسمی و کد رهگیری داشته باشند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به عقد تفاهمنامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف گفت: وجه تمایز که این تفاهمنامه با سایر تفاهمنامه نهادهای دیگر دارد این است که قانون، دولت را مکلف کرده تا مسکن ایثارگران تامین شود.

وی ادامه داد: تا پایان دولت باید اراضی ۲۰ هزار مسکن ایثارگران ارائه و ساخت این واحدها به اجرا درآمده باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اولویت ساخت مسکن ایثارگران گفت: بنیاد شهید این اولویت‌ها را مشخص کرده است که چه فردی در چه شهری در اولویت مسکن ایثارگری باشد. به زودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.

اسلامی همچنین درباره تامین مصالح ارزان‌قیمت برای ساخت مسکن گفت: ساختمان وقتی در مرحله سفت‌کاری است نمود پیدا نمی‌کند و زمانی که به مرحله نازک‌کاری می‌رسد تقاضا برای مصالح افزایش می‌یابد. در حال حاضر عرضه در بخش سیمان فراوان است و در بخش فولاد هم براساس ضوابطی که وجود دارد، عرضه از طریق بورس انجام می‌شود اما در هر صورت زمینه جذب مصالح ارزان‌قیمت فراهم شده است.

وی درباره ارائه وام ودیعه به مستاجران اظهار داشت: مستاجران با واحدهای بین ۹۰ تا ۷۵ متر می‌توانند از تسهیلات ودیعه استفاده کنند. نکته مهم دیگر این است که فقط مستاجرانی وام ودیعه می‌گیرند که قرارداد رسمی و کد رهگیری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وام ودیعه به مستاجران یک وعده نیست و یک برنامه است که فرآیند بررسی آن انجام می‌شود، گفت: بانک مرکزی باید سقف این وام برای هر معامله اجاره و زمان اجرای آن را اعلام کند.

اسلامی همچنین درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی به زودی به اجرا می‌رسد و به طور قطع در کاهش قیمت مسکن بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ممنوع‌الکار شدن تعاونی‌ها و سازندگان بدنام گفت: هر فرد یا هر تعاونی که عملکرد ضعیفی داشته و یا در بخش ساخت، بدنام بوده اجازه ساخت نخواهد داشت و تنها تعاونی‌ها و سازندگان خوشنام می‌توانند در عرصه ساخت و ساز فعالیت کنند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا