اقتصاد کلان

۱۶شرکت دانش بنیان در آستانه ورود به بورس

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر نماد ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس هستند،اظهار کرد: ۱۶شرکت دیگر نیز در حال انجام کارهای مقدماتی برای ورود به بازار سرمایه هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سورنا ستاری امروز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت الکترونیک بازار سرمایه گفت با بیان اینکه بحث دارایی‌های نامشهود باید جدی گرفته شده و قیمت‌گذاری شوند، اظهار کرد: جلسات بسیاری با شرکتها داریم تا ترغیبشان کنیم وارد بازار سرمایه شوند. در بحث دارایی های نامشهود با چالش های بسیاری مواجه هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه از توسعه صندوق‌های جسورانه به شدت حمایت می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال اخیر روند تاسیس این صندوق ها سرعت قابل توجهی یافته است.

همچنین بخوانید

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ارزش نماد ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس ۱۸۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: نماد دو شرکت دیگر دانش بنیان نیز در بورس و فرابورس پذیره نویسی شده است و ۱۶ شرکت دیگر در حال انجام کارهای مقدماتی برای ورود به بازار سرمایه هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی سرمایه‌های نامشهود کار شود، گفت: ما یک بشکه نفت را می‌فروشیم؛ در حالی که یک شیشه عطر قیمت بالاتری از یک بشکه نفت دارد. در حال حاضر یک کیلو بذر هیبرید خیار ازرش یک کیلو طلا را دارد. این‌ها ارزش دانش است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا