بین الملل

میلیاردرهای جهان : مالیات ما را افزایش دهید

هشتاد و سه تن از ثروتمندان جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت‌ها، خواستار اخذ مالیات بیشتر از آنها برای تأمین بودجه نجات اقتصاد جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از یورو نیوز، هشتاد و سه تن از ثروتمندان جهان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت‌ها، خواستار اخذ مالیات بیشتر از آنها برای تأمین بودجه نجات اقتصاد جهان از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

در میان امضا کنندگان این نامه نام «آبیگل دیزنی»، وارث شرکت دیزنی و «جری گرینفیلد»، بنیانگذار بستنی بِن اَند جری همچنین «ریچارد کُرتیس»، فیلمساز و «سِر استفان تیندال»، دومین ثروتمند نیوزیلند به چشم می‌خورد.

امضا کنندگان این نامه که آن را پیش از برگزاری نشست هفته جاری وزیران دارایی کشورهای عضو گروه بیست منتشر کرده‌اند، از سیاستمداران جهان خواسته‌اند تا برای رفع نابرابری در جهان فکری جدی و اقدامی فوری بکنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «ما نه پرستاریم و نه پزشک، راننده آمبولانس هم نیستیم که بتوانیم کاری برای بهبود بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ انجام دهیم. پیک تحویل مواد غذایی و یا مسئول چیدمان قفسه خوراکی‌های یک سوپرمارکت هم نیستیم که از ما کاری برای کمک به مشکلات مردم بر بیاید. ما فقط پول داریم، پولی که در حال حاضر برای بهبود شرایط اقتصادی جهان به آن بسیار نیاز است.»

هشتاد و سه ثروتمند جهان در ادامه نامه خود از دولت‌ها خواسته‌اند تا با اخذ مالیات بیشتر از افراد بسیار ثروتمند، نسبت به تأمین بخشی از بودجه لازم برای احیای دوباره فعالیت‌های اقتصادی و مقابله با رشد بیکاری و فقر اقدام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا